Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

LOTOS

Header
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

LOTOS OiL pomorskim laureatem Diamentów Forbesa

Spółka LOTOS OiL znalazła się w gronie 13 wyróżnionych firm z regionu w kategorii największych polskich firm o przychodach powyżej 250 mln złotych. Diamenty Forbesa to jedna z najważniejszych nagród przyznawanych rokrocznie polskim przedsiębiorstwom.

– To cenne wyróżnienie, które pokazuje naszą pozycję w gospodarce Pomorza oraz, idąc dalej, również na polskim rynku – podkreśla Robert Bialik, prezes zarządu LOTOS OiL Sp. z o.o. – Ostatnie lata przyniosły gwałtowne zmiany w światowej ekonomii i handlu. W efekcie okazało się, że najcenniejsza jest stabilność i konsekwencja w realizacji przyjętej strategii. Wyniki, jakie uzyskujemy zarówno w sprzedaży krajowej, jak i eksporcie, tylko potwierdzają słuszność dokonywanych wyborów i trafność wybranych do ich realizacji narzędzi handlowych i marketingowych – podsumowuje prezes Bialik. „Diamentami” miesięcznik „Forbes” odznacza te przedsiębiorstwa, które oprócz dodatniego wyniku finansowego mogą pochwalić się także największym przeciętnym rocznym wzrostem wartości.

Jak podkreślają organizatorzy „Diamentów”, szczegóły metodologii wyceny przedsiębiorstw oraz pomiaru wzrostu ich wartości zostały opracowane przez analityków Bisnode Polska w porozumieniu z redakcją „Forbesa”. Wykorzystane dane finansowe pochodzą z oficjalnych informacji przekazywanych przez firmy zgodnie z polskim prawem oraz danymi pozyskanymi przez wywiadownię.

Analitycy i eksperci międzynarodowej firmy doradczej Bisnode Polska wyceniają przedsiębiorstwa, stosując metodę szwajcarską. Łączy ona metodę majątkową i dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i posiadanego know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia z kolei wrażliwości na zmiany sezonowe lub koniunkturalne, które wpływają na ich poziom. Co równie istotne, metoda ta odwołuje się między innymi do wartości reputacji przedsiębiorstwa.
– Dla firmy takiej jak LOTOS OiL, która konsekwentnie od lat buduje swoją rynkową pozycję poprzez jakość dostarczanych wyrobów, właśnie reputacja stanowi istotną, pozamaterialną część wartości firmy – stwierdza Katarzyna Janicka, szef Biura Marketingu LOTOS OiL.

– Realizowane rok po roku badania MOTO SCAN jednoznacznie pokazują, że dla rosnącej grupy kierowców to właśnie oleje marki LOTOS są synonimem bezproblemowej eksploatacji silników. Podejmując decyzję o zakupie oleju silnikowego do swojego samochodu, po nasze produkty sięga prawie co czwarty polski kierowca. Za deklaracjami stoją więc także wybory rynkowe – dodaje K. Janicka.