logo

Firma Dobrze Widziana 2009

Podczas gali, w imieniu Grupy LOTOS, nagrodę odebrał Paweł Olechnowicz, prezes zarządu.

Konkurs ”Firma Dobrze Widziana” wyłania firmy postrzegane jako najbardziej odpowiedzialne społecznie w danym regionie. Konkurs jest częścią projektu „CSR – jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa” realizowanego na terenie całej Polski przez BCC w partnerstwie z Forum Związków Zawodowych oraz Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Celem konkursu jest promowanie firm, które w swoich regionach prowadzą biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat dobrych praktyk CSR. W drodze konkursu w każdym z 16 regionów Polski wyłoniona zostanie firma, która dzięki prowadzeniu odpowiedzialnego biznesu jest pozytywnie postrzegana w swoim regionie. Każdy z laureatów zostanie zaprezentowany jako dobra praktyka podczas konferencji regionalnej, organizowanej w ramach projektu.

Doceniana za CSR

Otrzymana 6 października nagroda w konkursie „Firma Dobrze Widziana” to nie pierwsze wyróżnienie dla Grupy LOTOS za działania z zakresu CSR. W kwietniu br. w ogólnopolskim rankingu „CSR 24/7” oceniającym społeczną odpowiedzialność firm zwyciężyła właśnie Grupa LOTOS. Opublikowane wówczas wyniki podsumowały badania wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu wśród 39 największych firm reprezentujących 13 sektorów gospodarki.

Natomiast opublikowany w zeszłym roku raport o społecznej odpowiedzialności biznesu, jako jedne z nielicznych w Polsce, spełniał wymogi metodologii Global Reporting Initiative (GRI) i został przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PricewaterhouseCoopers uznany za najlepszy raport społeczny wydany w 2008.

Raport CSR

W lipcu br. Grupa LOTOS wydała „Raport społecznej odpowiedzialności 2008”. Publikacja jest pierwszym raportem wśród firm z całkowicie polskim kapitałem, który powstał w oparciu o najnowszą wersję metodologii GRI – ogólnoświatowej organizacji promującej najwyższe standardy pozafinansowej sprawozdawczości.

Warto przypomnieć, że zarząd spółki przyjął zobowiązanie do cyklicznego raportowania postępów w realizacji „Strategii społecznej odpowiedzialności Grupy Kapitałowej LOTOS do 2012 roku” oraz rozpoczęcia prac wdrażających jednolite standardy postępowania w skali Grupy Kapitałowej. Konsekwentna realizacja przez Grupę LOTOS strategii biznesowej, w połączeniu z jasno określonymi celami w zakresie zrównoważonego rozwoju, służy dalszemu wzrostowi wartości koncernu oraz zwiększaniu jego udziałów na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, przy jednoczesnym poszanowaniu oczekiwań kluczowych grup interesariuszy.

Więcej o CSR w Grupie LOTOS na oficjalnej stronie.