logo

Ogólne

Spółka LOTOS Paliwa rozpoczęła wprowadzanie nowoczesnego programu flotowego, docelowo obejmie on firmowe i partnerskie stacje sieci. Podpisano już pierwsze umowy.

- Program LOTOS BIZNES skierowany jest przede wszystkim do dużych i średnich firm posiadających własny transport, mogą jednak z niego skorzystać również mniejsze przedsiębiorstwa – stwierdził Sławomir Lucewicz, wiceprezes spółki LOTOS Paliwa. – To dobre rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie korzyści wynikające z bezgotówkowego sposobu rozliczania transakcji. To program elastycznie dopasowujący się do życzeń oraz oczekiwań klientów korporacyjnych, opierający się na współpracy oraz indywidualnej analizie potrzeb w zakresie optymalizacji kosztów zakupu – dodaje prezes Lucewicz.

W pierwszej fazie wprowadzania Karta LOTOS BIZNES akceptowana będzie na stacjach własnych i partnerskich. W najbliższych tygodniach programem objęte zostaną przejęte stacje ESSO. Program LOTOS BIZNES pozwala na pełną kontrolę kosztów oraz wydatków związanych z zakupem paliwa i towarów, za które spółka LOTOS Paliwa wystawiać będzie tylko 2 faktury zbiorcze w miesiącu. Dzięki strefie logowania na stronie internetowej www.lotosbiznes.pl osoba zarządzająca flotą otrzyma dostęp do pełnej informacji na temat wszystkich dokonywanych transakcji na stacjach LOTOS. Nowoczesna karta mikroprocesorowa, zabezpieczona kodem PIN, znanym jedynie posiadaczowi karty oraz różnorodne typy kart pozwalają w pełni ograniczyć zakupy na stacjach paliw do niezbędnych z punktu widzenia interesów firmy. Wszystkie karty LOTOS Biznes są zabezpieczone poufnym kodem identyfikacyjnym PIN, który znany jest jedynie ich użytkownikom, spełniają również bankowe standardy zabezpieczeń.

Wprowadzając kartę zadbano o uproszczenie procedur aktywizacji. Po podpisaniu umów karty dostarczane są do klienta kurierem bądź osobiście za potwierdzeniem odbioru. Od momentu potwierdzenia odbioru karty gotowe są do użytku.

LOTOS Paliwa Sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą paliw, rozwojem i zarządzaniem siecią stacji paliw grupy kapitałowej LOTOS. W 2004 r. sieć stacji paliw zarządzanych przez spółkę posiadła 6% udział w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw. Pod koniec sierpnia spółka zakupiła sieć 39 stacji paliw ESSO. Aktualnie na terenie kraju funkcjonuje 385 stacji paliw LOTOS. Jednocześnie udział w rynku sieci stacji LOTOS wzrósł do poziomu ok. 7,5%.

Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której wchodzą: spółka wydobywcza Petrobaltic SA, Rafineria Czechowice SA, Rafineria Jasło SA, Rafineria Nafty Glimar SA w upadłości oraz 15 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS pod koniec czerwca 2005 r. wynosiło ok. 5,25 tys. osób. Zysk netto Grupy LOTOS SA (spółki matki) za 2004 rok wyniósł 534,4 miliony złotych wobec 248,2 mln zł z 2003 r. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej LOTOS w 2004 r. wyniósł 572 mln zł. Przychody ze sprzedaży w roku 2004 to kwota 10 283,2 mln zł. W roku 2003 osiągnięto 8 432,8 mln zł. W roku 2004 zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej – ok. 570 mln zł w stosunku do 351 mln zł w roku 2003. Zgodnie z prognozą zysk jednostkowy netto Grupy LOTOS SA na koniec 2005 powinien osiągnąć wielkość ok. 315 mln zł wg Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Prognozowany zysk skonsolidowany netto Grupy kapitałowej LOTOS w 2005 r. to ok. 404 mln zł wg MSSF.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl