logo

Platforma internetowa Kierunek Bałtyk rośnie w siłę. W minione dwa wakacyjne weekendy postanowiliśmy wyjść „do ludzi” z naszym projektem. Chcieliśmy zainteresować tych, którzy jeszcze nie zetknęli się z naszą ideą oraz zwrócić uwagę na problemy, których nagłaśnianiem poprzez platformę zajmuje się Grupa LOTOS.

Ogólne

Platforma internetowa Kierunek Bałtyk rośnie w siłę. W minione dwa wakacyjne weekendy postanowiliśmy wyjść „do ludzi” z naszym projektem. Chcieliśmy zainteresować tych, którzy jeszcze nie zetknęli się z naszą ideą oraz zwrócić uwagę na problemy, których nagłaśnianiem poprzez platformę zajmuje się Grupa LOTOS.

„Ramka polaroid”

Podczas zakończenia Jarmarku Dominikańskiego i tym samym Festiwalu Solidarity of Arts (16 sierpnia) oraz podczas Festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach w minioną sobotę, wysłanniczki Kierunku Bałtyk spacerowały z ramką (tzw. monidłem) z logotypami projektu, adresami stron i zachęcały przechodniów do zrobienia w niej wspólnego zdjęcia.

Ramka polaroid

Fotografia automatycznie drukowała się razem z naklejką opatrzoną logiem projektu. Ponadto, dzięki odpowiedniej aplikacji, fotografie publikowały się w galerii zdjęć na naszym profilu na instagramie, a także zainteresowane osoby same wrzucały swoje zdjęcia zrobione telefonami komórkowymi do sieci. W efekcie udało nam się zrobić 250 zdjęć i zyskać wielu nowych fanów profilu Kierunek Bałtyk na facebook’u oraz poinformować o edukacyjnej platformie www. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć na: www.facebook.com/kierunekbaltyk oraz instagram.com/kierunekbaltyk a także na na social board kierunku który znajduje się pod adresem: www.kierunekbaltyk.pl/46/social_media.

„Martwy wieloryb na plaży?”

„23 sierpnia ok. godz. 10.00 na plaży miejskiej przy Bulwarze Nadmorskim w Gdyni pojawiło się „ciało” morskiego ssaka. Kształtem przypomina bardzo dużego morświna” – taką informację podały media ogólnopolskie i lokalne, po tym jak informacja prasowa o nietypowym znalezisku została rozesłana do dziennikarzy.

Martwy wieloryb na plaży

Na plaży w rzeczywistości pojawiła się duża forma przestrzenna wykonana tak, aby kształtem imitowała morskiego ssaka. Wykonali ją artyści z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: Marianna Marszałkowska oraz Marta Mittlener w ramach kampanii Kierunek Bałtyk Grupy LOTOS i współpracującej z nią Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii UG. Celem akcji było zwrócenie uwagi mieszkańców, turystów oraz mediów na zagrożenia jakie wpływają na śmiertelność ginących gatunków. Mistyfikacja przyniosła oczekiwany efekt – dziennikarze poinformowali zarówno o znalezieniu i próbie zidentyfikowania zwłok wyrzuconych przez morze, jak również o sprostowaniu jakie Kierunek Bałtyk rozesłał po kilku godzinach. Na plażę w Gdyni w ciągu dwóch dni przybyło przeszło 1500 osób, które uzyskały informacje o zagrożeniach populacji tego gatunku oraz instrukcje jak pomóc zwierzęciu wyrzuconemu przez morze. Rzeźba na stałe zagości w Helu obok Domu Morświna – muzeum, które dedykowane jest temu gatunkowi. Szerzej o akcji na plaży można przeczytać tutaj.

Kierunek Bałtyk to strona internetowa (www.kierunekbaltyk.pl) oraz fanpage na facebook’u (www.facebook.com/kierunekbaltyk), które komunikują programy społeczne i inicjatywy realizowane w ramach Strategii społecznej odpowiedzialności Grupy LOTOS w obszarze ekologia i ochrona środowiska. Głównie chodzi tu o informacje dotyczące Morza Bałtyckiego, jak również bieżącej działalności kluczowych partnerów społecznych z którymi Grupa LOTOS realizuje ww. działania. Na stronie internetowej, oprócz wiadomości na temat projektów ekologicznych, odnaleźć można podgląd z kamery na fokarium w Helu (streaming), z którym Grupa LOTOS współpracuje w ramach programu „LOTOS pomaga bałtyckiej przyrodzie” (www.sledzfoki.pl). 

Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl