logo

Grupa LOTOS już po raz czwarty otrzymała Złoty Listek CSR potwierdzając tym samym swoją obecność w elitarnym gronie przedsiębiorstw, które w codziennej działalności wdrażają najwyższe standardy odpowiedzialności społecznej. W tegorocznym konkursie organizowanym pod patronatem tygodnika POLITYKA oraz firmy doradczej Deloitte wyróżnione zostały 64 firmy.

CSR

Grupa LOTOS już po raz czwarty otrzymała Złoty Listek CSR potwierdzając tym samym swoją obecność w elitarnym gronie przedsiębiorstw, które w codziennej działalności wdrażają najwyższe standardy odpowiedzialności społecznej. W tegorocznym konkursie organizowanym pod patronatem tygodnika POLITYKA oraz firmy doradczej Deloitte wyróżnione zostały 64 firmy.

Ankieta, na podstawie której przygotowano zestawienie, została skierowana do kilkuset największych firm w Polsce o przychodach powyżej 250 mln zł. Tak jak w poprzednich edycjach, bazowano na wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000 w siedmiu obszarach: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. W tym roku na kwestionariusz odpowiedziały 104 spółki, z czego najliczniej reprezentowana była branża finansowa (21%). Organizatorzy konkursu postanowili przyznać 64 wyróżnienia: 12 Złotych, 11 Srebrnych oraz 41 Białych Listków CSR.

– Grupa LOTOS konsekwentnie traktuje odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstwa jako podstawę swoich działań i element strategii biznesowej spółki – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Grupie LOTOS,  która w imieniu spółki odebrała wyróżnienie podczas gali ogłoszenia wyników rankingu w Warszawie. – Firma realizuje długoterminowe programy uznając, że biznes powinien być prowadzony w zgodzie z normami etycznymi, potrzebami społeczeństwa oraz z dbałością o środowisko naturalne.

Firmy uczestniczące w tegorocznym przeglądzie Listków CSR POLITYKI wskazały na sześć kluczowych celów, które będą miały znaczenie dla ich modelu prowadzenia biznesu i branży, którą reprezentują (ponad 45% wszystkich wskazań). Są to: wzrost gospodarczy i godna praca, innowacje i infrastruktura, odpowiedzialna konsumpcja i produkcja, edukacja na wysokim poziomie, zdrowie i dobrobyt ludzi oraz działania na rzecz ochrony klimatu. W Polsce platformą, która działa na rzecz realizacji wyżej wymienionych priorytetów w odniesieniu do celów SDGs, jest Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050 (Wizja 2050). W inicjatywę zaangażowanych jest już blisko 100 firm, w tym Grupa LOTOS.Listki CSR 2016

***

Złoty Listek CSR POLITYKI – otrzymują firmy, dla których realizacja wytycznych zawartych w normie ISO 26000 jest kluczowym elementem strategicznych działań w biznesie i w relacjach z interesariuszami. Firmy te często opierają swoje działania o najlepsze lokalne i globalne praktyki oraz stosują międzynarodowe standardy. Dodatkowo istotnym elementem ich zarządzania jest system zarządzania etyką oraz spisany i publiczny dokument, który definiuje zasady postępowania biznesowego oraz najwyższe standardy zarządzania personelem. O efektach swoich działań informują cyklicznie w raportach pozafinansowych lub zintegrowanych, które podlegają zewnętrznej weryfikacji.

Laureatami w tej kategorii są (kolejność alfabetyczna): CEMEX Polska, Grupa ENERGA, Grupa LOTOS, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Orange Polska, POLPHARMA, Polski Koncern Naftowy ORLEN, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Provident Polska, Raben Group, Schenker.

fot. POLITYKA

Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij