logo

W dniu 27 lutego zakończył się trwający od grudnia zeszłego roku postój remontowy w LOTOS Asfalt. Zaplanowanej przerwy w pracach nie odczuli klienci naszej firmy, którzy w tym okresie mogli zamawiać wszystkie produkty asfaltowe.

Ogólne

W dniu 27 lutego zakończył się trwający od grudnia zeszłego roku postój remontowy w LOTOS Asfalt. Zaplanowanej przerwy w pracach nie odczuli klienci naszej firmy, którzy w tym okresie mogli zamawiać wszystkie produkty asfaltowe.

Coroczne prace remontowe, których celem jest zapewnienie sprawnej pracy instalacji produkujących asfalt w ciągu całego roku, są przygotowywane przez Pion Produkcji LOTOS Asfalt.  W okresie od grudnia do lutego, remontowane są instalacje w zakładach w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. W wyniku produkcji asfaltów instalacje produkcyjne, magazynowe i ekspedycyjne ulegają zanieczyszczeniu koksem, dlatego ich coroczne remonty są konieczne dla zapewnienia ich płynnej pracy w trakcie wysokiego sezonu sprzedaży asfaltów. Przerwy remontowe planowane są w taki sposób, aby zachować ciągłość w dostępie do asfaltów. 

 - Prace konserwacyjne realizujemy w okresie zimowym, kiedy z uwagi na mniejsze zapotrzebowania na asfalty na rynku możemy wyłączyć z ruchu dwa z trzech zakładów należących do Spółki LOTOS Asfalt. Ten rok był wyjątkowy, ponieważ ze względu na potrzeby naszych klientów, po raz pierwszy realizowaliśmy prace remontowe podczas stałej pracy części zakładu produkcyjnego w Gdańsku. – mówi Mariusz Pacana, Dyrektor ds. Produkcji w LOTOS Asfalt.

 - Generalnym Wykonawcą remontu była spółka LOTOS Serwis, która część prac zleciła podwykonawcom: REM Serwis, Naftoserwis, Instalatorstowo, PUB Izobud, Talwre i Hydrokan – wyjaśnia Edward Mielewczyk, koordynator w Biurze Inwestycji i Remontów LOTOS Asfalt -  Nadzorowanie i koordynowanie prac z udziałem dużej ilości firm oraz prace remontowe wykonywane w funkcjonującym zakładzie, było wyzwaniem dla naszej załogi, służb remontowych i BHP oraz wymagało sprawnego planowania i realizacji remontu – uzupełnia.