logo

LOTOS jako jedna z pierwszych firm zareagowała na apel o pomoc dla mieszkańców, cierpiących po nawałnicy, która przeszła przez województwo pomorskie 11 sierpnia. Pomorski koncern bezpłatnie przekazał 35 tysięcy litrów paliwa, zorganizował zbiórkę na rzecz poszkodowanych, zaś Fundacja LOTOS przygotowała wyprawki szkolne dla uczniów rozpoczynających naukę 4 września.

CSR

LOTOS jako jedna z pierwszych firm zareagowała na apel o pomoc dla mieszkańców, cierpiących po nawałnicy, która przeszła przez województwo pomorskie 11 sierpnia. Pomorski koncern bezpłatnie przekazał 35 tysięcy litrów paliwa, zorganizował zbiórkę na rzecz poszkodowanych, zaś Fundacja LOTOS przygotowała wyprawki szkolne dla uczniów rozpoczynających naukę 4 września.

15 sierpnia poprzez stronę Grupy LOTOS na Facebooku przesłano dramatyczną prośbę o pomoc w postaci 9 tys. litrów paliwa dla sołectwa Rytel, które kilka dni wcześniej nawiedziła nawałnica. Wg relacji zapas benzyny w sołectwie był na wyczerpaniu.

- Z tak ogromną skalą zniszczeń społeczność lokalna by sobie nie poradziła, dlatego LOTOS natychmiast włączył się do pomocy. W tym celu oddelegowano kilkuosobowy zespół ds. kryzysowych, który jeszcze tego samego dnia był w bezpośrednim kontakcie z sołtysem Łukaszem Ossowskim. – powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.

Sztab kryzysowy i wolontariusze w Rytlu zużywali ponad 1500 litrów benzyny dziennie, ale wciąż trzeba było udrażniać drogi dojazdowe, aby mogły nimi dotrzeć wozy pogotowia energetycznego, straży pożarnej, pomocy medycznej oraz doraźnej z żywnością i wodą pitną. Paliwo potrzebne było do pilarek oraz agregatów energetycznych podtrzymujących napięcie w strategicznych budynkach sztabu kryzysowego, gdzie podtrzymywana była komunikacja i przygotowywane były posiłki dla ponad 300 wolontariuszy ciężko pracujących w terenie oraz mieszkańców Rytla, którzy pozostawali bez energii elektrycznej.

– Zarząd spółki LOTOS Paliwa podjął błyskawiczną decyzję o bezpłatnym przekazaniu paliwa. Do poboru paliwa wyznaczono dwie stacje sieci LOTOS – w Chojnicach oraz Złotowie k. Czerska, położone w odległości kilkunastu km od miejscowości Rytel – powiedział Wojciech Weiss, prezes Zarządu LOTOS Paliwa.

Ze stacji paliw LOTOS w Złotowie, w ramach pomocy koordynowanej przez Urząd Wojewódzki w Gdańsku, pomoc szła także do innych gmin i powiatów: Kościerzyna, Sulęczyno, Sierakowice, Parchowo, Brusy, Konarzyny, Studzienice, Chojnice, Żukowo, Czersk. Po zagwarantowaniu pomocy w postaci dostaw bezpłatnego paliwa, LOTOS kontynuuje działania wspierające poszkodowanych w nawałnicy.

Zbiórka darów przekazanych przez pracowników Grupy LOTOS

– LOTOS jest nierozerwalnie związany z Pomorzem, więc gdy dowiedzieliśmy się o szkodach wyrządzonych przez nawałnicę, natychmiast postanowiliśmy pomóc – podkreślił Arkadiusz Kawecki, dyrektor ds. zasobów ludzkich i administracji Grupy LOTOS S.A.

Grupa LOTOS uruchomiła zbiórkę rzeczy dla poszkodowanych mieszkańców gmin i sołectw na Kaszubach. 4 września dzieci zaczynają naukę w związku z czym potrzebne są tornistry, zeszyty, przybory do pisania i inne akcesoria składające się na wyprawkę szkolną. Pracownicy Grupy LOTOS odpowiedzieli na apel. W akcję włączyła się cała firma.

 23 sierpnia br. dzieci z powiatu chojnickiego odwiedziły Uniwersytet Gdański. W spotkaniu z rektorem uczelni uczestniczyli również przedstawiciele Grupy LOTOS, którzy przekazali ufundowane upominki. Zebranych bardzo ucieszyła informacja o przygotowywanych wyprawkach szkolnych, które zostaną utworzone z darów zgromadzonych przez pracowników LOTOSU.

(na zdjęciu dary ze zbiórki zorganizowanej wśród pracowników Grupy Kapitałowej LOTOS)

Udostępnij