logo

W Nowy Rok Grupa LOTOS wystartowała z kolejną odsłoną kampanii „NAJ nie bierze się znikąd”. Tym razem tematem są paliwa zimowe. W produkcji wzięli udział członkowie reprezentacji Polski w skokach narciarskich: Maciej Kot, Dawid Kubacki, Kamil Stoch i Piotr Żyła. Narratorem ponownie jest dr Tomasz Rożek – prowadzący program popularno-naukowy „Sonda2” w Telewizji Polskiej.

Działalność handlowa

W Nowy Rok Grupa LOTOS wystartowała z kolejną odsłoną kampanii „NAJ nie bierze się znikąd”. Tym razem tematem są paliwa zimowe. W produkcji wzięli udział członkowie reprezentacji Polski w skokach narciarskich: Maciej Kot, Dawid Kubacki, Kamil Stoch i Piotr Żyła. Narratorem ponownie jest dr Tomasz Rożek – prowadzący program popularno-naukowy „Sonda2” w Telewizji Polskiej.

Pokazujemy w kampanii reklamowej paliw zimowych czołowych skoczków naszej kadry. To wybór całkowicie naturalny: jest zima, skaczą Polacy, tankujemy paliwa arktyczne na LOTOSIE – wyjaśnia Witold Pasek, dyrektor ds. marketingu Grupy LOTOS S.A. – Grupa LOTOS jest sponsorem polskich skoków narciarskich od dobrych kilkunastu lat i przez ten czas zauważamy wiele podobieństw między przygotowaniem skoczków do sezonu i naszą działalnością. Podstawowa prawda brzmi: więcej przygotowań = lepszy sezon. A trzeba przyznać, że na przygotowania paliw, które nie sprawią zawodu użytkownikom diesli nawet przy minus 32 stopniach, poświęciliśmy w LOTOSIE wiele czasu i wysiłku.

Specjalny olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel dostępny jest na stacjach paliw LOTOS już od początku grudnia. Produkuje się go na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów, zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych i pozwala na jego bezawaryjne działanie przy mrozach sięgających –32°C. LOTOS Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

Szczegóły kampanii

Spoty i inne materiały promocyjne pojawiły się w Nowy Rok już chwilę po północy zarówno w internecie, TV oraz radiu. Wtedy też został opublikowany nowy layout strony poświęconej kampanii – http://naj.lotos.pl/. Za całość odpowiada Agencja FCB Bridge2Fun. Kreacja to dzieło wielokrotnie nagradzanego teamu kreatywnego, tj. Jacka Wójcika oraz Szymona Demirkola. Produkcję spotu powierzono studiu TANK, a postprodukcją zajęło się studio Televisor. 

Jeszcze nie zdarzyło mi się uczestniczenie w tak zaawansowanym technologicznie projekcie. Większość zdjęć kręconych na żywo było tylko swoistym rusztowaniem do tego, co zostało wykreowane w studiu produkcyjnym – mówi Szymon Demirkol, senior art director.


Zdjęcia z udziałem bohaterów powstawały na początku października br. w bardzo oszczędnej scenografii. W zasadzie były to tylko jej zarysy, więc aktorzy i reszta ekipy musieli korzystać ze swojej wyobraźni by uzyskać pożądany efekt. Czuwał nad tym prowadzący projekt ze strony Televisora Paweł Krzemiński – dodaje Magda Olak, dyrektor zarządzająca TANKA. – Wspólna praca się opłaciła, bo w efekcie powstał spójny film cechujący się dopracowanymi szczegółami i animacją na światowym poziomie.

Kolejne odsłony kampanii charakteryzowały się zabiegami odwołującymi się do świata nauki, który reprezentuje dr Tomasz Rożek. Tym razem tematem spotu było wykorzystanie motywu wirtualnej makiety. Świat otaczający bohaterów kampanii – kadry polskich skoczków – został zaprojektowany i wygenerowany w 3D. Sami sportowcy zostali nagrani w hali na green screenie, natomiast otoczenie to efekt wyobraźni i ścisłej współpracy teamu kreatywnego FCB Bridge2Fun oraz studia postprodukcyjnego Televisor z reżyserem Michałem Sablińskim. Prace nad spotem trwały 3 miesiące.

Hasło reklamowe „NAJ nie bierze się znikąd” jest zobowiązujące także dla nas – podkreśla Rafał Baran, CEO FCB Bridge2Fun. – Kampania dla LOTOSU nie była standardową produkcją. Cieszę się, że nam zaufano. Dziękuję też za wyjątkową wyobraźnię i odwagę, dzięki którym mogliśmy realizować materiały głównie w fazie postprodukcji. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z efektu końcowego.

***

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć ponad 490 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Dzierży też pozycję drugiego spedytora kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Grupa LOTOS od roku 2002 jest Generalnym Sponsorem Polskiego Narciarstwa, w tym kadry narodowej i młodzieżowej w skokach narciarskich, biegach narciarskich oraz kombinacji norweskiej. Współpraca z Polskim Związkiem Narciarskim obejmuje również sponsoring 2 konkursów Pucharu Świata organizowanych w Polsce. Do największych sukcesów zawodników wspieranych przez LOTOS należą złote medale olimpijskie i Mistrzostw Świata zdobywane przez Kamila Stocha (który obecnie pewnie kroczy po drugiego z rzędu Złotego Orła), Piotra Żyłę, Justynę Kowalczyk oraz drużynowy złoty medal skoczków na Mistrzostwach Świata w Lahti w 2017 roku.

Z inicjatywy Polskiego Związku Narciarskiego i Grupy LOTOS od 2004 r. prowadzony jest Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich „Szukamy Następców Mistrza” – LOTOS Cup. Jest to największe sportowo-społeczne przedsięwzięcie w historii polskiego narciarstwa. W program zaangażowane są wszystkie liczące się kluby w Polsce z sekcją skoków narciarskich i kombinacji norweskiej. Coroczne turnieje LOTOS Cup organizowane są od roku 2005. Na polskich skoczniach i trasach biegowych w każdej edycji bierze udział około 200 młodych zawodników i zawodniczek z kilkunastu polskich klubów oraz z zagranicy. Celem programu jest promocja i rozwój skoków narciarskich dzieci i młodzieży oraz poszukiwanie największych talentów młodych skoczków.

Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij