logo

Spółka LOTOS Oil była jednym ze 164 wystawców z 12 krajów, którzy przedstawili swoją ofertę na XIII Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach.

Działalność handlowa

Spółka LOTOS Oil była jednym ze 164 wystawców z 12 krajów, którzy przedstawili swoją ofertę na XIII Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach.

Poza autobusami oraz pojazdami różnych zastosowań na Targach prezentowane były także części i wyposażenie pojazdów, a także obiektów zaplecza technicznego.

– To niewątpliwie najważniejsze wydarzenie dla branży transportu zbiorowego w naszym kraju – podkreśla Jakub Jarosz, dyrektor ds. marketingu LOTOS Oil. – Doskonała okazja do zapoznania się i porozmawiania o tym, jakie trendy będą kształtować przyszłość komunikacji miejskiej i dalekobieżnej, czyli jak będzie wyglądać bardzo ważny dla nas rynek autobusów, ale pośrednio również pojazdów specjalistycznych.

W ofercie LOTOS Oil klientów interesowały przede wszystkim rozwiązania przygotowane z myślą o najnowszych silnikach jak i te zapewniające zgodność z surowymi normami ekologicznymi. Odpowiedzią na te oczekiwania jest olej Turdus Powertec 5100 FE SAE 5W-30, pierwszy syntetyczny olej silnikowy wyprodukowany przez polskiego producenta w klasie SAE 5W-30, który spełnia wymagania wszystkich aktualnych poziomów jakościowych według specyfikacji ACEA.

– Ten olej łączy w sobie wymagania obu klas jakościowych E6 i E9, a także, co nie było do tej pory spotykane, również klas E4 i E7. Od bardzo wielu lat marzeniem każdego producenta, ale również wielu użytkowników olejów silnikowych jest możliwość posiadania jednego, uniwersalnego oleju spełniającego wszystkie aktualne specyfikacje jakościowe. Turdus Powertec 5100 FE SAE 5W-30 jest olejem, który w portfolio LOTOS Oil realizuje tę ideę w stopniu najwyższym – podkreśla Piotr Niemiec, koordynator ds. rozwoju portfolio produktowego w LOTOS Oil.

Targi Transexpo to miejsce, gdzie jednocześnie można spotkać się i porozmawiać z czołowymi producentami autobusów, jak i z ich bezpośrednimi odbiorcami. Na Targach pojawili się miedzy innymi znani producenci Solaris, Autosan, Ursus, Iveco, Otocar, Scania, Sor, Volvo.

– Na tegorocznej edycji targów wystawcy – producenci autobusów pokazali dużo nowych rozwiązań napędu pojazdów, od klasycznych diesli z silnikami Euro 6 poprzez zastosowania napędów hybrydowych, elektrycznych pozbawionych silników spalinowych, silników z napędem gazowym CNG, LNG, a także z ogniwami wodorowymi – stwierdza Sylwester Stachera, kierownik działu sprzedaży do klientów transportowych w LOTOS Oil.

Nowoczesne rozwiązania inne niż silniki spalinowe to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji spalin. Jednak proponowane w tej chwili rozwiązania wciąż nie są idealne – oznaczają szereg problemów, z którymi należy się uporać. Pojazdy, które będą użytkowane na długich dystansach, jeszcze długo będą napędzane silnikiem diesla, który może wspomagać silnik elektryczny jako odciążający i zasilający osprzęt diesla. W kwestii dotychczas stosowanych silników też nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa. W najważniejszych biurach konstrukcyjnych ciągle prowadzone są prace nad poprawą sprawności silnika diesla.  Niewątpliwie zastosowanie nowego produktu LOTOS Oil, jakim jest Turdus Powertec FE, 5100 SAE 5W-30 obniżający opory w układzie tłokowo-korbowym współgra z tymi pracami. Dodatkowo potwierdza słuszność kierunku rozwoju prac nad olejami Fuel Economy. Olej ten może być stosowany do autobusów MAN, Mercedes, Volvo i marek krajowych (Autosan, Solaris) stosujących silnik diesla  firmy Cummins. 

Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij