logo

To hasło konkursu na najlepszy film o LOTOS Kolej w sieci. Wystarczy, że masz telefon, aparat fotograficzny czy kamerę, głowę pełną pomysłów i interesujesz się kolejnictwem. Nagrodą główną jest przejazd lokomotywą TRAXX, DRAGON czy SIEMENS na odcinku Gdańsk – Zduńska Wola. O tym jaka lokomotywa wyruszy w trasę zdecyduje sam zwycięzca konkursu. 

Ogólne

To hasło konkursu na najlepszy film o LOTOS Kolej w sieci. Wystarczy, że masz telefon, aparat fotograficzny czy kamerę, głowę pełną pomysłów i interesujesz się kolejnictwem. Nagrodą główną jest przejazd lokomotywą TRAXX, DRAGON czy SIEMENS na odcinku Gdańsk – Zduńska Wola. O tym jaka lokomotywa wyruszy w trasę zdecyduje sam zwycięzca konkursu. 

941,98 kB

Osoby które zajmą drugie czy trzecie miejsce będą miały okazję zwiedzić siedzibę LOTOS Kolej w Gdańsku – zobaczyć m.in. dyspozyturę i nastawnię oraz przejechać się lokomotywą manewrową VOITH GRAVITA. Oprócz ww. nagród LOTOS Kolej przewidziała również wiele wartościowych upominków, związanych z kolejnictwem i nie tylko.

To konkurs jednego z najnowocześniejszych przewoźników kolejowych w Polsce, realizowany w najnowocześniejszym z dostępnych mediów, jakim jest internet – dodaje Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej. – W ten sposób chcemy pokazać, że przewoźnicy kolejowi mogą być tak samo nowocześni i zaawansowani technologicznie, jak zmieniający się wokół nich świat. Wszystko zależy od dobrego pomysłu na biznes, konsekwencji w jego realizacji  i odpowiednich ludzi, bez których nie sposób osiągnąć sukcesu w żadnej branży.

Istotą konkursu jest zamieszczenie filmu z lokomotywą LOTOSU na kanale danego użytkownika w serwisie społecznościowym You Tube. Zadaniem uczestników konkursu, będących autorami filmów, jest przesłanie linku do swoich prac na adres radoslaw.sobiecki@lotoskolej.pl w okresie od 21 listopada do 16 grudnia br. Każdy uczestnik może przesłać tylko jeden film. Praca konkursowa nie może być dłuższa niż 3 minuty i musi zawierać logotyp LOTOS widoczny na lokomotywie. Filmy oceniać będzie czteroosobowa komisja złożona z ekspertów branży kolejowej. Oficjalne ogłoszenie wyników nastąpi 27 grudnia br. na stronie www.lotos.pl.

Jedyny taki przewoźnik na polskich torach

Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Operowała wówczas 6 lokomotywami i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza ponad stu elektro i spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER, SIEMENS czy VOITH. W ub. r. spółka przewiozła ok. 8,4 mln ton produktów. Prognoza na ten rok zakłada przewóz na poziomie 10,5 mln ton. LOTOS Kolej zajmuje 3. Miejsce, wśród przewoźników operujących na polskich torach, pod względem pracy przewozowej wykonanej w pierwszym półroczu 2011. Oprócz nowoczesnego taboru spółka zarządza zelektryfikowaną stacją zakładową w Gdańsku Olszynce oraz dysponuje informatycznym systemem logistyki kolejowej (SLK), który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym (za pomocą systemu GPS), a tym samym pozwala optymalizować koszty przewozów. Wg szacunków zastosowanie ww. rozwiązania przynosi spółce co roku ok. 0,5 mln zł oszczędności. Już w przyszłym roku LOTOS Kolej uruchomi najnowocześniejszy w Polsce system hermetycznego i automatycznego mycia oraz czyszczenia wagonów.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl