logo

  Mroźna zima dotarła do Polski, doskwiera kierowcom i samochodom, jednak na stacjach paliw sieci LOTOS sprzedawany jest olej napędowy premium – Dynamic Diesel – sprawdzający się w temperaturze nawet minus 32 st. C.  

Ogólne

Mroźna zima dotarła do Polski, doskwiera kierowcom i samochodom, jednak na stacjach paliw sieci LOTOS sprzedawany jest olej napędowy premium – Dynamic Diesel – sprawdzający się w temperaturze nawet minus 32 st. C.

60,38 kB

W okresie zimowym olej napędowy LOTOS Dynamic, dzięki specjalnie opracowanej formule gwarantuje zachowanie komfortu jazdy nawet w temperaturze do –32⁰C. W laboratoriach rafinerii Grupy LOTOS, która jest jedną z najnowocześniejszych tego typu zakładów w Europie, powstało paliwo z myślą o tym, aby zapewnić jak najlepszą ochronę silników wysokoprężnych.

Dynamic Diesel wyróżnia się najwyższą jakością znacznie poprawiając osiągi oraz dynamikę pracy silnika, co pozwala na pełne wykorzystanie jego mocy, nawet w bardzo niskich temperaturach. Warto o tym pamiętać podczas mroźnych dni, bowiem wg polskich norm, zwykły olej napędowy powinien sprawdzać się tylko do temperatury -20 st. C.

– Przy wyborze oleju napędowego zimą ważny warto zwrócić uwagę na temperatury mętnienia oraz temperatury blokady zimnego filtra – powiedział Tadeusz Surawski, inżynier w biurze technologii Grupy LOTOS – Stosując podczas mrozów ulepszony olej napędowy Dynamic zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę.

Markowy Dynamic Diesel – przygotowywany jest, w oparciu o arktyczne odmiany oleju napędowego, przez gdańską rafinerię Grupy LOTOS. Temperatura mętnienia tego paliwa wynosić -22 st. C., natomiast temperatura blokady zimnego filtra (tzw. CFPP) to aż -32 st. C.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl