logo

Najwyższa Jakość Quality International 2012

Olej LOTOS Quazar LLIII 5W-30 został nagrodzony godłem  Najwyższa Jakość Quality International 2012. Patronat nad programem sprawują Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Klub Polskie Forum ISO 9000 oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Nagrodzony olej posiada jedną z najbardziej zaawansowanych na świecie specyfikacji technicznych do samochodów osobowych – niemiecką normę VW 504.00/507.00. 

Wraz z rozwojem motoryzacji i pojawianiem się na rynku nowych modeli samochodów zachodzą również istotne zmiany w konstrukcji napędzających je silników. Wymuszone są one przede wszystkim koniecznością jak najbardziej efektywnego wykorzystania paliwa i ograniczenia emisji spalin. W przypadku skrajnym ze względów technologicznych oczekiwania dotyczą dodatkowo zapewnienia możliwości eksploatacji typu longlife. 
 Bardzo cieszymy się, że docenione zostały starania spółki o tworzenie produktów najwyższej jakości – podkreśla Bartłomiej Indeka, zastępca dyrektora handlowego ds. sprzedaży krajowej spółki LOTOS Oil S.A.

Od ponad 10 lat na rynku są obecne oleje silnikowe w klasie lepkości SAE 5W-30. W tym czasie typowa konfiguracja jakościowa takich produktów ulegała zmianie. W połowie ubiegłej dekady oleje tej klasy lepkości były energooszczędnymi wersjami typowych olejów syntetycznych produkowanych w klasie SAE 5W-40. A sztandarowym produktem w tej klasie lepkości był olej spełniający energooszczędną specyfikację GM LL-025A.

 Nasz produkt został formalnie zatwierdzony i znajduje się na liście olejów dopuszczonych do stosowania w najnowszych samochodach koncernu VW, zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi - mówi Piotr Niemiec z Działu Rozwoju i Serwisu olejowego LOTOS Oil.

Olej ten est stosowany również w wielu innych markach samochodów spełniających normy emisyjne Euro 4 i Euro 5, takich jak BMW i Mercedes.

Specyfikacja VW 504.00/507.00 obejmuje ocenę takich parametrów jak energooszczędność i zdolność do utrzymywania w czystości smarowanych elementów. Najbardziej zaawansowanym elementem oceny jakości jest silnikowy test porównawczy VW, tzw. Baumusterprufung obejmujący 7 procedur oceniających.

Wspomniana wyżej czystość silnika w praktyce oznacza ograniczenie do minimum możliwość powstawania na smarowanych elementach osadów. W praktyce zapobiega to obniżeniu efektywności pracy silnika i przedwczesnemu zużyciu smarowanych elementów oraz utrzymuje emisję gazów spalinowych na założonym poziomie.

Takie wymagania jakościowe wymuszają stosowanie specjalnych kompozycji olejów podstawowych oraz nietypowych dodatków uszlachetniających. Owocuje to dopuszczeniem oleju do eksploatacji w tzw. wydłużonych interwałach wymiany sięgających typowo 30 000 km.

– Olej LOTOS Quazar LLIII 5W-30 jest przykładem nowoczesnej koncepcji olejów silnikowych, które przestają być produktami uniwersalnymi, a stają się produktami przeznaczonymi dla konkretnych użytkowników, konkretnej marki samochodów – przekonuje dyrektor Indeka.

W przypadku olejów o poziomie  jakości 504.00/507.00 nie można nawet mówić, że jest to olej do samochodów niemieckich. Może on bowiem być stosowany w samochodach wszystkich marek należących do koncernu VW. Konsekwentnie opis jakościowy takiego oleju nie musi zawierać przypisania do specyfikacji uniwersalnych, takich jak API i ACEA, które jeszcze kilka lat temu wydawały się obowiązkowym elementem każdej etykiety oleju silnikowego.