Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

logo

Grupa LOTOS S.A. jako pierwsze przedsiębiorstwo w branży chemicznej, a druga firma w Polsce uzyskała w 2003 r. certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ).

Wdrożony Zintegrowany System Zarządzania jest obecnie oparty o wymagania następujących norm:

Pierwszym elementem ZSZ jest system zarządzania jakością, który jest zorientowany na optymalny przebieg procesów, wspiera realizację strategii Spółki, przyczynia się do zapewnienie jej właściwego funkcjonowania organizacyjnego, kulturę organizacji oraz spełnienia wymagań klienta.

Drugi element związany jest z działalnością środowiskową. Dbałość o środowisko naturalne to dla Grupy LOTOS  jeden z najważniejszych elementów strategii rozwoju. Technologie, które są dziś stosowane i te, które będą wdrożone w przyszłości, wychodzą naprzeciw wymaganiom ekologicznym krajowym i międzynarodowym. Wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego podyktowane jest ciągłą troską o otoczenie. Jego podstawowym zadaniem jest wspomaganie działań związanych z ochroną środowiska i zapobieganie zanieczyszczeniom w sposób wyważony z potrzebami społeczno–ekonomicznymi.

Trzeci element to system zarządzania BHP, w którym wyraźnie zaznaczona jest kwestia przywództwa i zaangażowania kadry kierowniczej oraz współudziału pracowników w tworzeniu i funkcjonowaniu systemu bhp. Ten element zobowiązuje do podejmowania regularnych działań na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Kolejnym elementem ZSZ jest system zarządzania bezpieczeństwem informacji, którego celem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony informacji, w tym informacji przetwarzanych w związku ze świadczeniem usługi kluczowej. Wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem informacji jest nie tylko odpowiedzią na wymagania prawne w obszarze cyberbezpieczeństwa, ale przede wszystkim przyczynia się do zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań w obszarze usługi kluczowej. 

Ponadto, w Grupie LOTOS S.A. wdrożone są elementy normy PN-EN ISO 50001:2018 - System zarządzania energią, którego celem jest poprawa efektywności użytkowania energii oraz, w związku z potencjalną możliwością realizacji zamówień dla wojska, posiadamy system AQAP 2110.

Zintegrowany System Zarządzania został zaprojektowany jako narzędzie do ciągłego doskonalenia skuteczności i efektywności funkcjonowania całej organizacji. Wdrożone systemy, a w ślad za nimi otrzymany certyfikat są dla naszych Klientów gwarancją dbałości o jakość, dla naszego najbliższego otoczenia dowodem naszej troski o środowisko, a dla pracowników firmy zapewnieniem bezpiecznych miejsc pracy w myśl zasady: Żadna praca nie jest na tyle ważna i pilna, aby nie można jej było wykonać bezpiecznie. Wdrażając Zintegrowany System Zarządzania przyjęliśmy zasadę, że każdy, kto pracuje dla Grupy LOTOS  jest odpowiedzialny za jakość, ochronę środowiska oraz bezpieczeństwo i higienę pracy. W myśl tych postanowień, nasi dostawcy są przez nas oceniani pod kątem przestrzegania uzgodnionych norm jakościowych, poszanowania środowiska i przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania Grupy LOTOS S.A
Certyfikat 18001
Certyfikat ISO 9001, ISO 14001