Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

LOTOS

Header

LOTOS Biznes na stacjach Shell (FAQ) 

 

Szanowny Kliencie LOTOS Biznes,

w trosce o zadowolenie i komfort naszych Kontrahentów i Użytkowników bezgotówkowego programu LOTOS Biznes pragniemy przypomnieć zasady na jakich karty flotowe LOTOS Biznes są akceptowane w polskiej sieci stacji paliwowych Shell.

Poniżej znajdziecie Państwo kilka praktycznych informacji dotyczących akceptacji kart LOTOS Biznes na stacjach Shell.

  • Jakie karty LOTOS BIZNES są akceptowane na stacjach sieci Shell?

Wyłącznie bezgotówkowe karty LOTOS Biznes z paskiem magnetycznym. (karty, których typ zaczyna się literą B), pod warunkiem, że opcja akceptacji nie została wyłączona decyzją klienta.

shell1.jpg

  • Czy jest rabat na zakupy na stacjach Shell?

Nie, zakupy paliw i pozostałych towarów na stacjach Shell nie są objęte rabatami uzgodnionymi dla stacji LOTOS. 

 

  • Czy karty LOTOS Biznes z chipem są akceptowane na stacjach Shell?

Nie, karty LOTOS Biznes z chipem nie są akceptowane. Klientów z kartami LOTOS Biznes z chipem planujących zakupy na stacjach Shell zapraszamy do wymiany karty na kartę z paskiem magnetycznym. Wymiana karty dla klientów otrzymujących eFakturę jest bezpłatna.

 

  • Czy karty LOTOS Biznes pracownicze ( „UmPr” przed nazwą na karcie) są akceptowane?

Nie, karty pracownicze, wydawane pracownikom klientów LOTOS Biznes do prywatnego użytku nie są akceptowane na stacjach sieci Shell w Polsce.

 

  • Na których stacjach Shell są akceptowane karty LOTOS Biznes?

Karty LOTOS Biznes są akceptowane na stacjach Shell wyłącznie w Polsce, z wyjątkiem stacji bezobsługowych. Karty LOTOS Biznes nie są akceptowane na stacjach Shell za granicą.

Na stacjach Shell za granicą akceptowane są międzynarodowe karty LOTOS-ESSO.

 

  • Czy można sprawdzić na której stacji Shell miało miejsce tankowanie?

Tak, można to sprawdzić na wydruku potwierdzenia wydawanym kierowcy oraz na stronie WWW dla klientów www.lotosbiznes.pl/klient.

Na wydruku potwierdzenia informacja o stacji jest na samym dole.

shell2.jpg

Na stronie WWW dla klientów w zakładce „Historia transakcji” transakcje ze stacji Shell w polu „nr stacji” mają to samo czterocyfrowe oznaczenie co na wydruku, poprzedzone literami PL. To czterocyfrowe oznaczenia stacji Shell pozwala znaleźć w wyszukiwarce stacji na stronie www.shell.pl.

shell3.jpg

 

  • Jakie produkty można kupić przy pomocy karty LOTOS Biznes na stacjach Shell?

Co do zasady ustawienia dostępu do produktów działają tak samo na stacjach Shell jak na stacjach LOTOS. Należy pamiętać, że niektóre produkty pozapaliwowe mogą nie być dostępne na karty LOTOS Biznes z przyczyn niezależnych od LOTOS Paliwa.

 

  • Czy można zmienić kod PIN na stacji Shell?

Nie, ze względów systemowych nie ma możliwości zmiany kodu PIN karty LOTOS Biznes na stajach Shell. Taką operację można zrealizować wyłącznie na stacjach LOTOS.

 

  • Czy można sprawdzić zawartość karty LOTOS Biznes przed zatankowaniem na stacji Shell?

Nie, ze względów systemowych nie ma możliwości sprawdzenia zawartości karty LOTOS Biznes (np. sprawdzenie limitów, aktywności, akceptacji na stacjach Shell) przed zatankowaniem. Taką operację można zrealizować wyłącznie na stacjach LOTOS.

 

  • Czy można użyć nową kartę LOTOS Biznes pierwszy raz na stacji Shell?

Tak, ale należy pamiętać, że nie ma możliwości zmiany kodu PIN. Zmiana kodu PIN będzie wymagana przy pierwszej transakcji nową kartą LOTOS Biznes na stacji LOTOS.

 

  • Czy można/trzeba podawać stan licznika pojazdu?

Na stacjach Shell pytanie o stan licznika pojawia się na terminalu przy każdej transakcji kartą LOTOS Biznes. Jeśli kierowca nie chce podawać stanu licznika to może wpisać 0 wciskając przycisk zero na klawiaturze terminala.

 

  • Czy można podawać kod MPK do transakcji?

Nie, na stacjach Shell nie ma możliwości podania przez kierowcę na terminalu kodu MPK. Uniemożliwi to podział transakcji wg MPK na rozliczeniu.

 

  • Czy można podawać imię i nazwisko kierowcy przy transakcji?

Nie, na stacjach Shell nie ma możliwości podania przez kierowcę imienia i nazwiska do transakcji. Uniemożliwi to podział transakcji wg kierowcy na rozliczeniu.

 

  • Czy można podawać numer rejestracyjny przy transakcji?

Tak, ale nie jest to obowiązkowe. Przed zakończeniem transakcji można poprosić pracownika stacji Shell o dopisanie numeru rejestracyjnego.

 

  • Czy jest możliwa autoryzacja telefoniczna podobnie jak na stacjach LOTOS?

Nie, w żadnej sytuacji nie ma możliwości telefonicznej autoryzacji transakcji LOTOS Biznes na stacjach Shell. Oznacza to, że gdy realizacja transakcji kartą LOTOS Biznes nie jest możliwa, konieczne jest zapłacenie w inny sposób (gotówka lub karta płatnicza) i pamiętać należy o pobraniu faktury.

 

  • Czy jest rabat na zakupy na stacjach Shell?

Nie, zakupy paliw i pozostałych towarów na stacjach Shell nie są objęte rabatami uzgodnionymi dla stacji LOTOS.

 

  • Czy są wyjątki w działaniu kart LOTOS Biznes na stacjach Shell?

Tak, każdy klient LOTOS Biznes może wskazać, czy jego karta LOTOS Biznes ma być akceptowana w sieci stacji Shell. Oznacza to, że klient może celowo ograniczyć zakres stacji, wskazując jedynie stacje LOTOS jako dostępne dla danej karty. Są to jednak ograniczenia wybierane przez klienta, więc kierowca taką wiedzę będzie miał od klienta LOTOS Biznes

 

  • Czy w przypadku nie działania systemów informatycznych (terminali) jest możliwość przeprowadzenia transakcji kartą LOTOS Biznes na stacji Shell?

Nie, należy mieć świadomość, że w przypadku błędów w połączeniu między systemami LOTOS i Shell lub w przypadku innych błędów wpływających na komunikację stacji Shell z LOTOS Biznes kierowca powinien mieć możliwość zapłaty w inny sposób niż karta LOTOS Biznes (gotówka, karta kredytowa).

 

  • Czy na wydruku odmowy autoryzacji widoczny jest powód odmowy?

Nie, wydruki ze stacji Shell nie zawierają informacji o powodzie odmowy, jest jedynie informacja „transakcja anulowana” z kodem odpowiedzi oznaczonym jako „HOST RC”.

shell4.jpg

Kody odpowiedzi mogą być następujące:

101

Karta przeterminowana

104

Karta zablokowana tymczasowo

109

Nieznana Stacja

111

Niewłaściwy numer karty

116

Brak środków

117

Niewłaściwy PIN

118

Brak zdefiniowanej karty w systemie

120

Transaction not permitted on that particular site

121

Przekroczony limit karty

123

Przekroczony limit częstości użycia karty

125

Karta nie może być użyta w tym czasie – plan aktywności definiowany przez Klienta

181

Karta zablokowana trwale

185

Niedozwolony asortyment

W przypadku woli wyłączenia tej funkcjonalności prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres: karty@lotosbiznes.pl