logo

Koncern z Gdańska uruchamia kolejną akcję wsparcia instytucji zmagających się z pandemią koronawirusa. LOTOS przekaże 2 mln zł na paliwo dla 19 zakaźnych szpitali jednoimiennych w całej Polsce. To placówki wyznaczone przez Ministra Zdrowia do przyjmowania pacjentów chorych na COVID-19. Akcja jest współkoordynowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych.

CSR

Wszystkie spółki Skarbu Państwa aktywnie i solidarnie włączają się w akcję przeciwdziałania szerzeniu się epidemii koronawirusa. Działanie LOTOSU potwierdza to zaangażowanie, zwłaszcza że firma świadczy bezpośrednią pomoc tam, gdzie jest ona szczególnie potrzebna. Dlatego właśnie tak kluczowe jest, by chroniąc swoich pracowników i klientów nasze spółki utrzymały ciągłość działania – mówi Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.

To nasza kolejna inicjatywa pomocy skierowana do służby zdrowia. Szpitale jednoimienne stanowią teraz główny front walki z epidemią koronawirusa i stąd wsparcie właśnie tych 19 placówek. Jako spółka Skarbu Państwa i firma społecznie odpowiedzialna pomaganie w takich sytuacjach uważamy za coś naturalnego. Jednocześnie chciałbym podziękować wszystkim pracownikom LOTOSU  tym na stacjach paliw, na terenie zakładu oraz tym przebywającym na platformach za ich zaangażowanie i odpowiedzialność w tym trudnym czasie – podkreśla Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Akcja obejmie 19 szpitali w całym kraju: po dwa w województwach śląskim, dolnośląskim i podlaskim oraz po jednym w pozostałych województwach. Każda z placówek otrzyma karty paliwowe, dzięki którym karetki i inne pojazdy należące do szpitali będą mogły darmowo zatankować paliwo na każdej stacji LOTOS w Polsce. Należąca do Grupy Kapitałowej LOTOS spółka LOTOS Paliwa wyda łącznie 400 kart.

Wiemy jak ważnym elementem działań służby zdrowia jest zapewnienie nieprzerwalności transportu chorych i personelu medycznego. Dlatego 2 mln zł przekazujemy właśnie na paliwo, aby szpitale jednoimienne były pod tym względem zabezpieczone. Staraliśmy się, aby nasza pomoc była maksymalnie uproszczona i dotarła do placówek jak najszybciej – dodaje Wojciech Weiss, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Grupa LOTOS dba, aby dostawy najwyższej jakości produktów na rynek nie były zagrożone. Warto dodać, że na stacjach do kontaktu z klientami i finalizacji sprzedaży służy okienko znajdujące się w witrynie budynku. W obiektach bez takiego rozwiązania, sprzedaż odbywa się przy ograniczonej liczbie klientów przebywających na terenie sklepu. Podobnie jak w innych punktach usługowych, klientom zaleca się zachowanie bezpiecznych odstępów i płatność bezgotówkową. Wszystkie stacje LOTOSU zostały także wyposażone w dodatkowe środki czystości. 

LOTOS wspiera walkę z koronawirusem

Grupa LOTOS włącza się w walkę z koronawirusem także na innych polach. Spółka za pośrednictwem Fundacji LOTOS przekazała 5 mln zł czterem polskim szpitalom. Placówki będą dzięki temu mogły zakupić m.in. respiratory, termometry i leki. Gdański koncern wspiera też funkcjonariuszy na służbie działających na granicy Polski. Na wybranych stacjach LOTOS czekają na nich darmowe kawa, herbata, czekolada lub napój Dynamic. Z kolei żołnierze 7. Pomorskiej Brygady Wojsk Obrony Terytorialnej, w związku z ich działaniami w czasie pandemii, tankują za darmo na wybranych stacjach paliw LOTOS.

Więcej informacji o wsparciu Grupy LOTOS przeczytasz tutaj: http://www.lotos.pl/174/centrum_prasowe/aktualnosci.

Dział Komunikacji Zewnętrznej, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 72 29, 58 308 70 44, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij