Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania witryn Grupy LOTOS S.A. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Zobacz Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak można zarządzać plikami cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Close

logo

Już ponad 2,5 tysiąca kaw, herbat, czekolad oraz napojów energetycznych Dynamic wydano bezpłatnie funkcjonariuszom służb walczącym z epidemią. Dotychczas w akcji brały udział stacje paliw LOTOS położone w obszarze przygranicznym. Teraz zostaje ona rozszerzona na całą Polskę i wszystkie stacje z ofertą Cafe Punkt.

Ogólne

Stacje LOTOS oferowały darmowe napoje funkcjonariuszom Straży Granicznej, Wojska Polskiego, Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej, Policji, Straży Miejskiej i Służby Celno-Skarbowej, Inspekcji Transportu Drogowego.

Od piątku 10 kwietnia funkcjonariusze służb mundurowych korzystają z bezpłatnych napojów z kawiarki (kawa, herbata, czekolada) na wszystkich stacjach LOTOS z ofertą gastronomiczną. Dodatkowo, akcja została rozszerzona o możliwość zakupu hot-doga za połowę ceny.

Pomagamy na granicy2

- Polscy funkcjonariusze walczący z epidemią zrobili już bardzo wiele. Chcemy, żeby stacje LOTOS były dla nich miejscem, gdzie czeka ciepła kawa i gdzie będą mogli odpocząć w czasie wymagającej służby. Jako spółka Skarbu Państwa inicjujemy szeroko zakrojone działania adresowane do osób i instytucji walczących ze skutkami epidemii – mówi Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Wsparcie w walce z koronawirusem

Wcześniej spółka LOTOS Paliwa należąca do Grupy Kapitałowej LOTOS umożliwiła darmowe tankowanie żołnierzom 7. Pomorskiej Brygady Wojsk Obrony Terytorialnej. Przekazała też 2 mln zł w postaci kart paliwowych 19 zakaźnym szpitalom jednoimiennym w całym kraju. Rozdano łącznie 400 kart, dzięki którym karetki i inne pojazdy należące do wybranych placówek, mogą bezpłatnie uzupełnić zapasy paliwa na każdej stacji LOTOS w Polsce.

Gdański koncern, za pośrednictwem Fundacji LOTOS, przekazał też 5 mln zł dla 4 wybranych placówek medycznych w woj. pomorskim i zachodnio-pomorskim: Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, Szpitala Wojewódzkiego im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie, 7. Szpitala Marynarki Wojennej z Przychodnią SPZOZ w Gdańsku oraz Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie.

LOTOS odpowiedział także na apel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie i przekazał tam 1500 litrów płynu dezynfekcyjnego. Środkami ochrony indywidualnej wsparto również przychodnię w Gdańsku-Brzeźnie oraz Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Częstochowie.

Bezpieczeństwo na stacjach LOTOS

W sieci stacji LOTOS działa ponad 500 obiektów na terenie całego kraju. Bardzo ważne jest teraz zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom. Na bieżąco wprowadzane są tam procedury zgodne z rozporządzaniami i wymogami Ministerstwa Zdrowia. To np. konieczność stosowania rękawiczek jednorazowych podczas tankowania auta.

Już w pierwszych dniach epidemii na większości stacji LOTOS wprowadzono sprzedaż przez okienko. Tam, gdzie nie ma takiej możliwości, zamontowano ścianki z pleksi odgradzające strefę kas od sklepu. Wyznaczono bezpieczne odległości, a liczba klientów, mogących jednocześnie przebywać na terenie sklepu, jest ograniczona. Ważna jest szybka i sprawna obsługa, dzięki której maksymalnie skraca się pobyt klientów na stacji. Pracownicy mają do dyspozycji płyny do dezynfekcji oraz maseczki. Rękawiczki jednorazowe są dostępne zarówno dla pracowników, jak i klientów. Koncern dba o bieżące wyposażenie sieci stacji LOTOS w niezbędne środki zabezpieczające klientów i pracowników. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo przy ustalaniu grafików pracy wprowadzono zasadę braku kontaktu podczas zmiany zespołów.

Dzięki zachowaniu najwyższych standardów, wciąż można bezpiecznie korzystać z usług na stacjach LOTOS, m.in. z produktów gastronomicznych sprzedawanych na wynos. Kierowcy mogą napić się ulubionej kawy i zjeść ciepłą przekąskę.

Usługa B2B 24 minimalizująca kontakt bezpośredni

W tym trudnym czasie bardzo dobrze sprawdza się uruchomiona w zeszłym roku usługa B2B 24, która umożliwia całkowicie samoobsługowy zakup paliwa z odbiorem własnym. Usługa przeznaczona jest dla franczyzobiorców LOTOSU i klientów B2B dokonujących hurtowego zakupu paliw. Dedykowany portal internetowy umożliwił całkowitą automatyzację usługi, począwszy od zamówienia do wystawienia elektronicznej faktury.

***

Dział Komunikacji Zewnętrznej, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 72 29, 58 308 70 44, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij