Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania witryn Grupy LOTOS S.A. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Zobacz Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak można zarządzać plikami cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Close

logo

Spółka LOTOS Asfalt po raz kolejny wygrała przetarg na dostawy niskosiarkowego oleju napędowego dla statku badawczego Baltica GDY-100. To jednostka, która prowadzi m.in. badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku. Kontrakt dotyczy dostaw lekkiego paliwa MGO o zawartości siarki do 0,1%.

Ogólne

Dostawy będą odbywały się przez 15 miesięcy, w regularnych odstępach czasu, przy pomocy autocystern przystosowanych do dostaw na statki. Właścicielami statku badawczego Baltica GDY-100 są Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy (który jest także armatorem jednostki) oraz Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Oddział Morski w Gdyni. Do głównych zadań statku należą badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku, badania nad funkcjonowaniem ekosystemu Bałtyku oraz badania środowiska Morza Bałtyckiego. Badania oceanograficzne pozwalają określić możliwości połowów oraz uwarunkowań ekologicznych mających wpływ na stan zasobów. Są ściśle powiązane z międzynarodowymi programami biologicznymi i realizacją Wspólnej Polityki Rybołówstwa Unii Europejskiej. Badania dotyczące bałtyckiego ekosystemu prowadzone są w ramach projektów międzynarodowych i finansowanych przez Komitet Badań Naukowych. Z kolei badania środowiskowe dotyczą zwłaszcza atmosfery nadmorskiej, substancji radioaktywnych i zanieczyszczeń.

LOTOS Asfalt jako producent i dostawca, konsekwentnie rozszerza swoją obecność na rynku paliw żeglugowych. Spełniamy bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne i dostarczamy między innymi niskosiarkowy olej napędowy MGO DMA 0,1% na statek badawczy Baltica. To kolejny rok współpracy z Morskim Instytutem Rybackim. Wierzę, że dostawy naszego paliwa przyczynią się do dalszych badań ekosystememu Bałtyku – mówi Krzysztof Rodzik, członek zarządu spółki LOTOS Asfalt.

Dział Handlu Paliwami Żeglugowymi LOTOS Asfalt sprzedaje paliwo morskie o zawartości siarki do 0,1% - paliwo lekkie MGO oraz paliwa z grupy ULSFO (RMD80 i RME180). Naturalnym uzupełnieniem oferty spółki jest LNG – skroplony gaz ziemny. Odbiorcami oferowanych produktów są statki zawijające do polskich portów – promy, kontenerowce, masowce oraz inne wyspecjalizowane jednostki pływające.

***

LOTOS Asfalt oferuje klientom szeroką gamę asfaltów: drogowych, modyfikowanych MODBIT, przemysłowych i specjalistycznych. Ostatnimi laty spółka wprowadziła na polski rynek budownictwa drogowego nowatorskie produkty: asfalty modyfikowane z dodatkiem gumy (MODBIT CR), asfalty drogowe WMA oraz asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA do budowy nawierzchni długowiecznych. Spółka stale poszerza zakres swoich możliwości poprzez innowacyjny rozwój swojej oferty, dlatego oprócz działalności produkcyjnej prowadzonej w Gdańsku, wykorzystuje potencjał zakładów produkcyjnych w Jaśle oraz Czechowicach-Dziedzicach do produkcji bogatego asortymentu asfaltów specjalnych. LOTOS Asfalt to również producent i dostawca niskosiarkowych morskich paliw żeglugowych MGO, RMD80 spełniających bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. W ramach zakładu produkcyjnego EFRA w Gdańsku spółka prowadzi na rzecz Grupy LOTOS pogłębiony przerób ropy naftowej.

Udostępnij