logo

LOTOS Serwis i Gdańska Stocznia Remontowa zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny. Współpraca zacznie się od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Działalność rafineryjna

LOTOS Serwis i Gdańska Stocznia Remontowa zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny. Współpraca zacznie się  od przebudowy platformy morskiej o masie 17 tys. ton na pływającą rafinerię ropy naftowej.

Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada. GSR ma na koncie już 11 modernizacji tego typu obiektów, ale po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć LOTOS Serwis. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny.

- Oznacza on wejście na nowy dla nas rynek, dający ogromne możliwości rozwoju i wykorzystania naszych kompetencji – komentuje Leszek Dylik, prezes LOTOS Serwisu. -  Gdańska Stocznia Remontowa poszukiwała partnera w celu stworzenia swoistego ośrodka modernizacji platform off-shore. Oni znają się na elementach pływających, ale potrzebowali specjalistów od linii technologicznych do rafinacji ropy. I znaleźli go w naszej spółce.

O korzyściach z takiego podziało obowiązków mówi także Jarosław Flont prezes GSR: - Po pierwsze, jesteśmy wielkimi zwolennikami współpracy w regionie. Po drugie, jako czołowa stocznia remontowa w Europie poszukujemy najlepszych i najbardziej kompetentnych partnerów, stąd intencja współdziałania właśnie z LOTOS Serwisem. Prace dla sektora naftowego to ścieżka rozwoju, którą kroczymy już od kilku lat i zamierzamy to kontynuować. Zatem i kooperacja z LOTOS Serwisem ma wieloletnią perspektywę.

Leszek Dylik podkreśla, że zanim doszło do podpisania listu, jego spółka przeszła kilka audytów prowadzonych przez właścicieli platform off-shore – mi.n. firmę Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, do której należy FPF-1.

Gigantyczna platforma ma długość 82 m, szerokość 75 m i wysokość ponad 30 m. Zbudowała ją w 1977 r. japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. FPF-1 ma być eksploatowana na Morzu Północnym, na podmorskim polu naftowym leżącym na wodach brytyjskich.

Wspólne prace GSR i LOTOS Serwisu nad przebudową platformy powinny zakończyć się na przełomie 2013 i 2014 r. - Jesteśmy obecnie na etapie definiowania harmonogramów, struktury organizacyjnej i zarządczej oraz warunków komercyjnych dla tego projektu – podsumowuje Leszek Dylik.

LOTOS Serwis to spółka Grupy Kapitałowej LOTOS powstała w 2003 roku na bazie wydzielonych służb utrzymania ruchu, w wyniku realizacji programu restrukturyzacji korporacyjnej i organizacyjnej. LOTOS Serwis działa w branżach: mechanicznej, elektrycznej oraz automatyki i systemów sterowania. Realizuje usługi z zakresu utrzymania ruchu, obsługi urządzeń i instalacji, wykonawstwa remontów oraz diagnostyczno-pomiarowe. Dysponuje szerokimi uprawnieniami: Ex, elektrycznymi, dozorowymi, kolejowymi, szeregiem certyfikatów. Misją LOTOS Serwis jest dostarczanie Klientom najwyżej zaawansowanych usług technicznych, opartych na bardzo wysokich kwalifikacjach profesjonalnych. Podstawowym atutem LOTOS jest ponad 30-letnie doświadczenie w świadczeniu wysoko kwalifikowanych usług serwisowych.

Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl