logo

Papież wrócił do Rzymu na pokładzie samolotu Polskich Linii Lotniczych LOT po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. Przelot został zorganizowany we współpracy z Grupą LOTOS, która zapewniła paliwo na przelot Dreamlinera z Krakowa do Rzymu.

Ogólne

Papież wrócił do Rzymu na pokładzie samolotu Polskich Linii Lotniczych LOT po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. Podróż ta była nie tylko zwieńczeniem pierwszej wizyty Ojca Świętego Franciszka w Polsce. Był to również pierwszy rejs papieski zrealizowany przez LOT najnowocześniejszym samolotem świata, Boeingiem 787 Dremliner. Przelot został zorganizowany we współpracy z Grupą LOTOS, która zapewniła paliwo na przelot Dreamlinera z Krakowa do Rzymu. Tegoroczne Światowe Dni Młodzieży były okazją do pierwszej pielgrzymki papieża Franciszka do Polski. Głowa Kościoła przez 4 dni uczestniczyła w spotkaniach z młodzieżą z całego świata i zaplanowanych w trakcie wizyty licznych ceremoniach. Na koniec pielgrzymki, zgodnie z dotychczasowym zwyczajem, narodowy przewoźnik kraju, który odwiedził papież, miał zaszczyt wykonać rejs powrotny towarzysząc Ojcu Świętemu w drodze do Rzymu. - LOT ma prawie 40-letnie doświadczenie w organizacji papieskich podróży. Wielokrotnie gościliśmy na pokładzie papieża Jana Pawła II, jak również jego następcę Benedykta XVI. Ojciec Święty Franciszek jest pierwszy papieżem, który poleciał do Rzymu na pokładzie najnowocześniejszego samolotu, jaki posiada LOT, Boeinga 787 Dreamliner. To dla nas ogromne wyróżnienie. Mamy nadzieję, że podróż LOT-em była dla Ojca Świętego przyjemnym i komfortowym doświadczeniem – mówi Rafał Milczarski. Kapitanem w papieskim rejsie był jeden z najbardziej utytułowanych polskich lotników i mistrz wielu dyscyplin lotniczych Jerzy Makula, a szefową pokładu Lidia Perek. W sumie nad komfortem i bezpieczeństwem blisko 130 pasażerów czuwało 3 pilotów i 11 członków personelu pokładowego. Pokonanie trasy z Krakowa do Rzymu zajęło Dreamlinerowi niespełna 2 godziny. Za sprawą LOT-u papież Franciszek doświadczył komfortu podróżowania samolotem, który jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie. Dzięki lepszemu ciśnieniu panującemu w kabinie oraz większej wilgotności powietrza, podróż Boeingiem 787 jest dużo bardziej komfortowa, a pasażerowie po jej zakończeniu dużo bardziej wypoczęci. Ojciec Święty miał też okazję spróbować dań, jakie LOT serwuje swoim pasażerom w rejsach dalekiego zasięgu. W menu znalazły się potrawy inspirowane tradycyjną włoską i polską kuchnią, ze składnikami takimi jak podhalański owczy ser czy raki prosto z Mazur. Załoga LOT-u zaserwowała też ulubioną herbatę papieża, yerba mate, podaną w oryginalnej tykwie. Dania zostały podane na specjalnej, okolicznościowej porcelanie, która po powrocie samolotu do Polski dołączyła do zbioru papieskich pamiątek LOT-u. Dreamliner został na ten rejs zatankowany paliwem dostarczonym przez Grupę LOTOS, która była współorganizatorem podróży powrotnej Ojca Świętego Franciszka. Boeing 787 może zatankować maksymalnie 140 tysięcy litrów paliwa, co odpowiada zatankowaniu ponad 3 tysięcy samochodów osobowych. Grupa LOTOS jest jednym z liderów sprzedaży paliwa lotniczego Jet A-1.  – Wierzę, że Jego Świętobliwość oraz pasażerowie tego wyjątkowego rejsu wywiozą z Polski najlepsze wspomnienia.– mówi Robert Pietryszyn, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A. – Grupa LOTOS włączyła się w obchody wydarzenia, jako Współorganizator Rejsu Papieskiego z Krakowa do Rzymu dostarczając najlepszej jakości paliwo lotnicze wyprodukowane w Gdańsku, w jednej z najnowocześniejszych rafinerii w Europie – dodaje R. Pietryszyn. Paliwo lotnicze z LOTOSU trafia do samolotów na pięciu polskich lotniskach, są to: Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach, Port Lotniczy Lublin oraz Regionalny Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach. Sprzedaż paliwa lotniczego odbywa się za pośrednictwem spółki Grupy LOTOS i koncernu British Petroleum – LOTOS–Air BP Polska. W 2015 r. we wszystkich obsługiwanych portach lotniczych spółka LOTOS-Air BP Polska obsłużyła bezpośrednio, czyli do skrzydła, kilkuset klientów, z czego ok. 40 klientów z segmentu linii komercyjnych (tzw. Commercial Airlines). Autocysterny, które będą tankowały paliwo lotnicze do papieskiego samolotu mają pojemność 33 tys. litrów, a prędkość tankowania może wynieść nawet 1,5 tys. l/min. To prawdziwy mercedes wśród autocystern. Dla porównania 33 tys. l to jednodniowa sprzedaż kilku stacji paliw. Samolot Boeing 787 Deamliner, którym będzie leciał Ojciec Święty, może zatankować maksymalnie 138,7 tys. l. Taka ilość paliwa wystarczyłaby do zatankowania ponad 3 tys. samochodów. Przed każdym lotem kapitan samolotu oblicza ilość potrzebnego paliwa, uwzględniając liczbę pasażerów oraz wagę transportowanego bagażu. Dzięki silnikom nowej generacji oraz wykorzystaniu kompozytowych materiałów do budowy kadłuba, Dreamliner spala dużo mniej paliwa od innych samolotów o podobnej wielkości i zasięgu, emituje dużo mniej dwutlenku węgla, przez co jest to samolot przyjazny dla środowiska. Boeing 787 zapewnia również najwyższy poziom wygody i to niezależnie od klasy podróży. Samolot podzielony jest na trzy klasy podróży. LOT Business Class to 18 foteli, które dają najwięcej przestrzeni osobistej i gwarantują prywatność w trakcie rejsu. Każdy z foteli w tej klasie rozkłada się do pozycji zupełnie płaskiego łóżka, o długości 190 cm. Goście podróżujący w klasie LOT Premium Economy, dla swojego komfortu mają do dyspozycji 21 szerokich foteli z podnóżkami, podparciami pod uda i miękkimi oparciami. Również klasa LOT Economy, dzięki wygodnym fotelom z szerokimi zagłówkami wyposażonym w ekrany LCD i gniazda elektryczne, pozwala cieszyć się wysokim standardem i maksymalnym komfortem odbywanej podróży. Na co dzień Dreamlinery LOT-u wykonują połączenia dalekiego zasięgu do Tokio, Pekinu, Nowego Jorku, Chicago i Toronto. Od października 2016 będą również obsługiwały nowe połączenie do Seulu. LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa. LOTOS to także sieć 480 stacji paliw dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. Paliwa z LOTOSU tankuje blisko 1/3 samochodów w Polsce. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów wojskowych. Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesna linia lotnicza łącząca Nową Europę ze światem. Prawie 5-ciu milionom pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż do prawie 60 destynacji na świecie przez Warszawę – konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin i Japonii budując tym samym pozycję lidera w Europie Środkowo - Wschodniej. Dysponuje jedną z najmłodszych flot w Europie i jako jedyna linia wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje najnowocześniejszymi samolotami świata, Boeingami 787 Dreamliner. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii ludzie – wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych. LOT mając 86 lat doświadczenia, jest jednocześnie jedną z najstarszych linii lotniczych na świecie a także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej uznaniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe, media, a przede wszystkim pasażerów. Biuro KomunikacjiGrupa LOTOS S.A.ul. Elbląska 135,80-718 Gdańsk,tel. 58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55,e-mail: media@grupalotos.pl

Rejs papieski

Udostępnij