logo

LOTOS QUAZAR 5W40

Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection zapewnia pełną i ciągłą ochronę wszystkich typów nowoczesnych, w każdych warunkach eksploatacyjnych.

Opracowany specjalnie pod kątem wymogów specyfikacji jakościowej ACEA C3.

Specyfikacje i klasyfikacje: SAE 5W40• API SM/CF • ACEA A3/B4 • ACEA C3-08

Opakowania:

1l,4l, 50kg, 180kg

 

 

  • silniki benzynowe i wysokoprężne o zapłonie samoczynnym jak i iskrowym
  • silniki pracujące z turbodoładowniem i bez turbodoładowania
  • silniki z katalizatorem
  • samochody osobowe i lekkie dostawcze
  • możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
  • przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
  • obniżony poziom SAPS
  • samochody wyprodukowane do końca roku 2009, w których wymagane było stosowanie oleju klasy ACEA A3/B4.
  • VW 502.00
  • VW 505.00
  • VW 505.01
  • MB-Approval 229.51
  • MB-Approval 229.31
  • BMW Longlife-04
  • Porsche
  • RN0700
  • RN0710
  • Ford WSS-M2C-917A
  • natychmiastowe smarowanie przy rozruchu zimnego silnika.
  • odporność na wysokie obciążenia termiczno-mechaniczne.
  • pełną kompatybilność z układami oczyszczania spalin (filtry cząstek stałych).
  • długotrwałe działanie silnika także przy wydłużonych interwałach wymiany.
  • przedłuża żywotność silnika.
Klasa lepkości SAE 5W/40
Klasa jakości API SM/CF
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,3
Lepkość kinematyczna w temp. 40ºC 86,4
Wskaźnik lepkości, min 170
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 236
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,6
Lepkość strukturalna CCS w -30°C 6000