logo

Komunikaty

31,4 proc. polskich kierowców kupuje oleje silnikowe marki Lotos - tak wynika z wiosennych badań „Moto Scan 2008“. Przeprowadził je ośrodek Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo. Tym samym spółka Lotos Oil pozostaje liderem krajowego rynku sprzedaży olejów silnikowych.

Po olejach marki Lotos na drugim miejscu znalazł się Mobil (25,2 proc.), a na trzecim Castrol (16,2 proc.). Kolejne miejsca zajęły: Shell (7,8 proc.), Elf (6,7 proc.), Orlen (5,4 proc.), Texaco (1,7 proc.) oraz Ford (1,0 proc.).

W kategorii znajomości marki, która jako pierwsza przychodzi na myśl, respondenci najczęściej wymieniali Lotos - 30 proc. wskazań. Blisko 18,5 proc. kierowców przy znało, że jest to najnowocześniejsza marka olejów, nadająca standard całej branży. Oleje Lotos są także liderem wśród właścicieli samochodów młodszych niż trzyletnie. Wybiera je blisko 22,5 proc. respondentów z tej grupy. W kategorii użytkowników samochodów od trzy- do dziesięcioletnich oleje Lotos wybiera 42 proc. badanych kierowców.