
Ogólne
Na mocy postanowienia z 26 maja br. Sądu Rejonowego w Gdańsku XII Wydział Rejestrowy KRS 2 czerwca Rafineria Gdańska SA zmieni nazwę na "Grupa Lotos SA".
Wprowadzenie nowej nazwy dla samej Rafinerii, jednocześnie spółki matki całej grupy kapitałowej, jest podsumowaniem rozpoczętego w ubiegłym roku procesu restrukturyzacji korporacyjnej i organizacyjnej Rafinerii Gdańskiej SA. W tym czasie zostało utworzonych zostało 7 spółek, których nazwy rozpoczynają się od słowa "LOTOS". W spółkach z LOTOSEM w nazwie po 1 lipca będzie już pracować prawie 1100 osób, a w spółce matce poniżej 1000.
Grupa Lotos SA jest zupełnie nowym organizmem gospodarczym o jasnej, przejrzystej i prorynkowej strukturze, który już odnosi sukcesy i będzie umacniała swoją pozycję na rynku. Kończony proces restrukturyzacji organizacyjnej i korporacyjnej jest prowadzony z determinacją i zaczyna przynosić efekty. Nie jest łatwy, bo dotyczy ludzi, zmiany ich mentalności, zdolności aktywnego włączenia się w funkcjonowanie nowych struktur i procedur. Ale taka jest natura budowy nowoczesnego organizmu wielozakładowego - powiedział Paweł Olechnowicz, Prezes Zarządu Rafinerii Gdańskiej SA.
Strategia budowy grupy kapitałowej uwzględnia, zgodnie ze światowymi tendencjami w branży, przejście z poziomu promowania poszczególnych produktów z ich własnymi znakami i nazwami na poziom promowania logo i nazwy całego koncernu, pod którą to nazwą będą również sprzedawane poszczególne produkty.
- Marka LOTOS jest przez Rafinerię Gdańską konsekwentnie promowana już od kilku lat- powiedział- powiedział Wojciech Kowalczyk, Wiceprezes Zarządu Rafinerii Gdańskiej SA.
Poniesiono znaczące nakłady na jej promocję i reklamę. Dotychczas wykorzystywaliśmy tę markę wyłącznie w obszarze olejów silnikowych, jednakże teraz uznaliśmy, że warto wykorzystać jej potencjał również w innych obszarach rynku detalicznego (jak np. paliwa), jak również wprowadzić ją do nazwy spółki. Taka zmiana ułatwi identyfikację spółki z produktami i odwrotnie, przez co przyczyni się do umocnienia naszej pozycji rynkowej.