MGO
Informacje podstawowe
Paliwo żeglugowe MGO, zgodne z normą ISO 8217:2010 (E) stosuje się do napędów silników z zapłonem samoczynnym i opalania kotłów używanych w żegludze morskiej i śródlądowej.
Zastosowanie
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 10/05.
Specyfikacja
| Lepkość w temp. 40ºC, mm2/s | 2,00÷6,00 |
| Gęstość w temp. 15ºC, max, kg/m3 | 890,0 |
| Index cetanowy, min | 40 |
| Zawartość siarki, max, % (m/m) | 0,10 |
| Temperatura zapłonu, min, °C | 62 |
| Liczba kwasowa, max, mg KOH/g | 0,5 |
| Odporność na utlenienie, max, g/m3 | 25 |
| Pozostałość po koksowaniu (z 10 % poz. dest),max, % (m/m) | 0,30 |
| Temperatura płynięcia, max, °C | |
| - okres letni | 0 |
| - okres zimowy | -6 |
| Pozostałość po spopieleniu, max, % (m/m) | 0,010 |
| Smarność, skorygowana średnica śladu zużycia a,max, um | 520 |
| Solwent Yellow 124, mg/l | 6,0 ÷ 9,0 |
| Barwnik typu Solwent Blue 35, min, mg/l | 6,0 |
| a ) wykonywane dla zawartości siarki poniżej 500 mg/kg | |
| Okres letni - od 1 kwietnia do 30 września | |
| Okres zimowy - od 1 pażdziernika do 31 marca |