IFO 380
Informacje podstawowe
Paliwo żeglugowe IFO 380, zgodne z normą ISO 8217:2010 (E) stosuje się do silników głównych statków oraz opalania kotłów używanych w żegludze morskiej.
Zastosowanie
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 12/05.
Specyfikacja
| Lepkość w temp. 50ºC, max, mm2/s | 380,0 |
| Gęstość w temp. 15ºC, max, kg/m3 | 991,0 |
| CCAI, max | 870 |
| Temperatura zapłonu, min, °C | 62 |
| Liczba kwasowa, max, mg KOH/g | 2,5 |
| Zawartość osadów po starzeniu, max, % (m/m) | 0,10 |
| Pozostałość po koksowaniu,max, % (m/m) | 18,00 |
| Temperatura płynięcia, max, °C | 30 |
| Zawartość wody, max, % (m/m) | 0,50 |
| Pozostałość po spopieleniu, max, % (m/m) | 0,100 |
| Zawartość wanadu, max, mg/kg | 350 |
| Zawartość sodu, max, mg/kg | 100 |
| Zawartość aluminium i krzemu, max, mg/kg | 60 |
| Zawartość cynku, max, mg/kg | 15 |
| Zawartość fosforu, max, mg/kg | 15 |
| Zawartość wapnia, max, mg/kg | 30 |
| Zawartość siarki, max, % (m/m) | |
| - IFO 380 LS | 1,00 |
| - IFO 380 HS | 3,50 |