
Ogólne
Wytyczamy standardy jakościowe
Grupa Lotos SA jako pierwsza firma naftowa w kraju wprowadza na rynek nowy superekologiczny olej napędowy o zawartości siarki 0,001 proc. czyli 10 ppm spełniając tym samym wymagania Unii Europejskiej, które zaczną obowiązywać w 2009 roku. To pięciokrotnie mniej niż w naszym podstawowym - patrząc na masę - ekologicznym oleju napędowym (50 ppm), który trafił na rynek z Lotosu przed trzema laty. Oferując ten produkt w roku 2000 rafineria już wtedy wyprzedziła wymagania Unii Europejskiej na rok 2005.
Nowy olej napędowy jest przeznaczony przede wszystkim do stosowania w dużych aglomeracjach gdzie obniżona zawartość siarki w paliwie ma kluczowe znaczenie.
-Od wielu lat intensywnie pracujemy nad jakością naszych paliw- podkreśla Mieczysław Broniszewski, Szef Biura Technologicznego Grupy Lotos. Zawartość siarki w olejach napędowych zmniejszaliśmy systematycznie. W 1998 roku Rafineria Gdańska jako pierwsza firma w kraju wprowadziła na rynek paliwo dieslowe o zawartości siarki 500 ppm. Niewątpliwy przełom nastąpił na początku roku 2000 kiedy zrealizowaliśmy program modernizacji i budowy nowych instalacji. Wtedy w naszej ofercie pojawiło się ekologiczne paliwo dieslowe o zawartości siarki 50 ppm. Znów byliśmy pierwsi. 50 ppm to była i nadal jest wartość, która wyprzedza unijne wymagania. Teraz zrobiliśmy kolejny krok do przodu wyprzedzający normy UE o 6 lat.
Paliwa o ultraniskiej zawartości siarki, właśnie 10 ppm, będą obowiązywać w krajach UE od roku 2009.
Dziś w krajach Unii obowiązuje Dyrektywa 98/70/EC dopuszczająca produkcję i sprzedaż oleju napędowego o zawartości 350 ppm.
Także benzyny Grupy Lotos spełniają unijne wymagania. W roku 2000 firma zaprzestała produkcji benzyn ołowiowych zastępując czteroetylek ołowiu związkiem potasowym. Dzięki nowym instalacjom możliwa jest produkcja benzyny z wymaganą przez Unię Europejską zawartością benzenu i siarki.
-W dziedzinie produkcji ekologicznych paliw niewątpliwie wytyczamy nowe standardy- dodaje M. Broniszewski..