
Rusza kampania reklamowa olejów silnikowych LOTOS pod hasłem „I oto chłodzi”. Kampania towarzyszy wprowadzeniu na rynek nowej rodziny olejów z formułą Thermal Control, w skład której wchodzą: LOTOS Traffic Turbodiesel, LOTOS Economic oraz LOTOS Race&Rally, oraz LOTOS Traffic - prekursor rodziny. Tym samym oferta olejów LOTOS z tą formułą skierowana zostanie do szerokiej grupy użytkowników.
- Wprowadzając pierwszy olej z formułą Thermal Control kierowaliśmy się wynikami badań przeprowadzonych wśród kierowców. Okazało się, że kierowcy wiedzą, że jedna z podstawowych korzyści, którą zapewnia olej - chłodzenie silnika, jest niezmiernie istotna i dodatkowo ma wpływ na bezawaryjną pracą silnika. W odpowiedzi pojawił się LOTOS Traffic. Reakcja kierowców przerosła jednak nasze oczekiwania. Okazało się, że produkt doskonale odpowiada na oczekiwania i potrzeby Klientów. Dlatego postanowiliśmy opracować całą rodzinę olejów do różnych typów samochodów eksploatowanych w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach - powiedział nam Leszek Stokłosa, prezes zarządu spółki LOTOS Oil.
Mówimy inaczej
W naszych nowych reklamach wspominamy tym razem o dolnej części silnika. Tej, na która mało, kto zwraca uwagę. No może poza mechanikami. Ale to właśnie tam dzieją się rzeczy ważne z punktu widzenia nie tylko pracy, ale i wytrzymałości silnika.
- Tam znajdują się elementy chłodzone wyłącznie przez olej. Konstruktorzy i mechanicy zwykli mówić, że od efektywności zachodzących tam procesów zależy trwałość silnika. Już 10% wzrost temperatury pracy oleju może spowodować skrócenie czasu żywotności oleju nawet o połowę - podkreśla Marek Dębiński, szef Serwisu Olejowego LOTOS Oil SA. Jest to szczególnie ważne podczas zmiennych warunków jazdy: ciągłe hamowanie i ruszanie, które towarzyszą nam codziennie. – Nasze nowe oleje, i to właśnie chce przekazać kampania reklamowa idealnie chronią krytyczne elementy silnika przed niekorzystnym działaniem wysokich obciążeń termicznych, zapewniając jego niezawodną pracę przez długi czas – zapewnia Artur Szatan.
Oleje LOTOS z rodziny Thermal Control pojawią się na rynku w nowych kanistrach. - Według przeprowadzonych badań konsumenckich, nowe opakowania naszych olejów spełniają oczekiwania dotyczące zarówno ergonomii jak i estetyki. Atutem jest również nowa i czytelna etykieta. Zaprojektowana tak, by maksymalnie ułatwić samodzielny wybór oleju na półce – dodaje Artur Szatan, dyrektor pionu marketingu i rozwoju LOTOS Oil SA.
Kampania będzie realizowana za pośrednictwem głównych stacji telewizyjnych, outdooru i prasy. W kampanii zostanie również wykorzystana reklama na dachu taksówek („taxi top”). Kreację kampanii przygotowała agencja AD Fabrika FCB. Za planowanie oraz zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy OMD Poland.
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której wchodzą: spółka wydobywcza Petrobaltic SA, Rafineria Czechowice SA, Rafineria Jasło SA, Rafineria Nafty Glimar SA w upadłości oraz 15 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS pod koniec czerwca 2005 r. wynosiło ok. 5,25 tys. osób. Zysk netto Grupy LOTOS SA (spółki matki) za 2004 rok wyniósł 534,4 miliony złotych wobec 248,2 mln zł z 2003 r. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej LOTOS w 2004 r. wyniósł 572 mln zł. Przychody ze sprzedaży w roku 2004 to kwota 10 283,2 mln zł. W roku 2003 osiągnięto 8 432,8 mln zł. W roku 2004 zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej – ok. 570 mln zł w stosunku do 351 mln zł w roku 2003. Zgodnie z prognozą zysk jednostkowy netto Grupy LOTOS SA na koniec 2005 powinien osiągnąć wielkość ok. 315 mln zł wg Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Prognozowany zysk skonsolidowany netto Grupy kapitałowej LOTOS w 2005 r. to ok. 404 mln zł wg MSSF.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl