
W miniony weekend, na węgierskim torze Hungaroring w Budapeszcie, rozpoczęła się rywalizacja I rundy Kia LOTOS Cup 2010. Po drugim wyścigu liderem w walce o puchar został Kamil Raczkowski, ubiegłoroczny Mistrz Polski w klasie cee’d.
W miniony weekend, na węgierskim torze Hungaroring w Budapeszcie, rozpoczęła się rywalizacja I rundy Kia LOTOS Cup 2010. Po drugim wyścigu liderem w walce o puchar został Kamil Raczkowski, ubiegłoroczny Mistrz Polski w klasie cee’d.
Po piątkowych i sobotnich kwalifikacjach ustalona została kolejność startowa pierwszego, inauguracyjnego wyścigu – Kamil Raczkowski, Jakub Chmiel i Maciej Ostoja-Chyżyński Między najlepszym w kwalifikacjach Kamilem Raczkowskim, ubiegłorocznym Mistrzem Polski w klasie cee’d, a zamykającą stawkę walki o punkty Moniką Luberadzką była różnica zledwie 3,5 sukendy, co przy okrążeniu długości prawie 4,4 km nie było dystansem trudnym do odrobienia.
W niedzielę, 1 maja 2010 r. wystartował pierwszy wyścig Kia LOTOS Cup. Nie brakowało wyprzedzania, tasowania się aut i drobnych błędów zakończonych efektownymi piruetami. Na szczęście obyło się bez poważnych kolizji.
Czołówka z kwalifikacji zdominowała pierwszy wyścig, choć warto odnotować, że najlepszy czas okrążenia w pierwszym wyścigu uzyskał debiutujący w cee’dzie zwycięzca ostatniego pucharu LOTOS w klasie Picanto – Michał Kijanka. Uzyskał rezultat 2:19,558 i czwarte miejsce pierwszego wyścigu. Bardzo dobrze spisały się też panie. Aleksandra Furgał (debiut w cee’dzie) i Monika Luberadzka zajęły odpowiednio 7. i 11. miejsca.
Drugi wyścig to pierwsze zastosowanie przepisu o odwrotnej kolejności na starcie. A zatem kolejnść pierwszej szóstki wyglądała następująco: Mariusz Fronc, Piotr Materzyński, Michał Kijanka, Maciej Ostoja-Chyżyński, Jakub Chmiel, Kamil Raczkowski.
Po tej zmianie przepisów czołówka musiała się napracować, by stanąć na podium. Ponownie najszybszy był Kamil Raczkowski, za nim finiszował ostro szarżujący na trasie Maciej Ostoja-Chyżyński, jako ostatni „na pudło” wjechał Jakub Chmiel, który w drugim wyścigu uzyskał najlepszy czas okrążenia: 2:19,302, czyli lepszy niż podczas pierwszej próby. Znowu świetnie spisały się obie zawodniczki: Aleksandra Furgał była 5., a Monika Luberadzka zajęła miejsce 9. Absolutny debiutant w pucharze Kia LOTOS – Piotr Kempa był 9. i 8.
cee’d LOTOS Cup
Po sukcesie Pucharu Picanto LOTOS Cup, który powstał w roku 2006 i organizowany był do końca roku 2009, od sezonu 2008 firma KIA Motors Polska zaangażowała się w drugi pucharowy cykl wyścigowy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - cee'd LOTOS Cup. W Pucharze tym startuje około 20 samochodów. Udział biorą samochody Kia pro_cee'd o nadwoziu 3-drzwiowym, wyposażone w benzynowy silnik 2.0. Przygotowany samochód zawiera kompletne wyposażenie bezpieczeństwa, m.in. klatkę bezpieczeństwa, fotel sportowy z "uszami", pasy 6-cio punktowe oraz kierownicę sportową - m. in. firm Momo oraz Schroth. Modyfikacjom poddane zostało zawieszenie (Bilstein, H&R) oraz inne niezbędne elementy. Samochody w sezonie 2010 ścigać się będą na 15 calowych oponach sportowych typu slick/wet.
Za każdą rundę zawodów pula nagród finansowych wynosi ok. 15.000 PLN, za cały sezon jest to ok. 100.000 PLN. W sezonie 2008 oraz 2009 odbyło się po 6 rund – na torach w Poznaniu, Czechach (Most oraz Brno), Słowacji (Piestany), Niemczech (Hockenheim) i Węgrzech (Hungaroring). W roku 2010 planowane jest zorganizowanie również 6 rund.
Terminarz startów w sezonie 2010
Hungaroring (Węgry) 30 kwietnia - 2 maja
Poznań 29-30 maja
Oschersleben (Niemcy) 9-11 lipca
Slovakiaring (Słowacja) 20-22 sierpnia
Poznań 3-5 września
Brno (Czechy) 24-26 września
Wszystkie informacje dotyczące wyników poszczególnych wyścigów i rund, regulaminu, terminarza i innych spraw związanych z tegoroczną edycją Kia LOTOS Cup oraz fotografie z bieżącego sezonu oraz lat ubiegłych, są dostępne na stronie www.ceed-lotos-cup.pl/
Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych, poza zaangażowaniem w organizację markowych wyścigów samochodowych Kia LOTOS Cup, koncern wspiera zespół żużlowy LOTOS Gdańsk oraz zespoły rajdowe Dynamic World Rally Team oraz występujący w RSMP. Koncern jest ponadto sponsorem generalnym Polskiego Związku Narciarskiego, sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia – wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce żeńskiej, wicemistrza Euroligi i wicemistrza Ligi Światowej. Firma wspiera także klub lekkoatletyczny SKLA Sopot.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl