
LOTOS ma najlepszą obsługę wśród polskich sieci stacji paliw wynika z badania szwedzkiej firmy Daymaker.
LOTOS ma najlepszą obsługę wśród polskich sieci stacji paliw wynika z badania szwedzkiej firmy Daymaker.
Zatrudnieni przez Szwedów „mystery shoppers” - czyli tajemniczy klienci - odwiedzili w styczniu i lutym polskie sklepy należące do 125 sieci, reprezentujących aż 19 różnych branż. Wysłannicy Daymakera sprawdzali także działające w kraju stacje paliw. Oceniali otoczenie, pierwsze wrażenie, rozpoznanie potrzeb klienta, wiedzę sprzedawców, proces sprzedaży oraz pożegnanie z klientem. Na tej podstawie stworzyli ranking liczony w procentach.
W kategorii „stacje paliw” bezapelacyjnie zwyciężyła sieć LOTOSU, która otrzymała wynik 79 proc. Co istotne ocena LOTOSU jest znacznie wyższa niż średnia z badania dla wszystkich branż, która wyniosła 67,4 proc.
– Zostaliśmy docenieni za starania, jakie wkładamy, by klient wyjechał ze stacji LOTOS zadowolony i zawsze z przyjemnością na nią wracał – mówi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa. – Ten świetny wynik zobowiązuje nas do tego, by nie zawieść zaufania kierowców. Oznacza to ciągłą pracę nad podnoszeniem standardów obsługi i rozszerzaniem naszej konkurencyjnej oferty. To wszystko dla jak najlepszej obsługi naszych klientów.
Eksperci Daymakera we wnioskach podkreślają, że kluczowych jest kilkanaście pierwszych sekund po wejściu klienta do sklepu. Przywitanie go i zadanie mu co najmniej jednego pytania robi największą różnicę między dobrze i źle ocenianymi sieciami.
– Wyraźnie widać, że im aktywniejsi są sprzedawcy na początku wizyty klienta w sklepie - i im lepiej przeprowadzają analizę jego potrzeb - tym lepiej oceniana jest sieć. W sklepach z najniższymi ocenami klienci od samego początku czują się niedostrzegani, tymczasem w najlepszych 40 proc. klientów na starcie słyszy co najmniej trzy pytania od sprzedawcy - mówi na łamach Pulsu Biznesu, który opublikował wstępne wyniki raportu, Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.
Oficjalną prezentację trzeciej edycji Daymaker Index, największego badania jakości obsługi klientów w sieciach handlowych w Polsce, zaplanowano na 13 marca podczas 13. Edycji Kongresu „Lojalność klienta” - corocznego spotkania liderów budowania lojalności.
Sukces w Daymaker Index to kolejne ważne wyróżnienie dla spółki LOTOS Paliwa. W ub.r. nagrodzono ją m.in. tytułem Superbrands 2012 za markę stacji paliw oraz Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2012 w kategorii stacja benzynowa. Placówki marki LOTOS uzyskały w tym rankingu najwyższe oceny w aż czterech kryteriach: za jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz odpowiedzialność społeczną.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 87 31,
58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl