Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania witryn Grupy LOTOS S.A. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Zobacz Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak można zarządzać plikami cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Close

logo

Osiągnięcia produkcyjne LOTOS Petrobalticu to efekt racjonalnego wykorzystania kompetencji i kwalifikacji pracowników oraz potencjału produkcyjnego platform wiertniczych i eksploatacyjnych, statków, maszyn i urządzeń należących do przedsiębiorstwa i spółek grupy kapitałowej LOTOS Petrobaltic. 

 Platformy wiertnicze
Giant-holowanie-s.jpg

"Petro Giant"

Największa ze wszystkich jednostek należących do LOTOS Petrobalticu. Zbudowana w 1986 r. w Japonii, w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Może wiercić do głębokości 7 620 m. Długość jej nóg wynosi 160 m, maksymalna głębokość akwenu, na którym platforma może prowadzić wiercenia, to 107 m. Wyporność platformy wynosi 24 285 t, jej długość to 84 m, szerokość – 90 m, a airgap (odległość od powierzchni morza do dna pontonu) – 21,2 m. 

Platforma LOTOS Petrobaltic-s

"LOTOS Petrobaltic"

Platforma samopodnośna (jack-up). Jest to platforma typu cantilever – z wieżą wiertniczą wysuwaną poza obrys pontonu platformy. Może pracować na wodach o głębokości do 106 m i prowadzić wiercenia do głębokości 9 000 m. Ciężar platformy wynosi 13 137 t, a powierzchnia jej pontonu to 5 600 m kw. Udźwig wieży wynosi 692 t.
Platforma została zbudowana w stoczni Keppel FELS w Singapurze w 1989 r., zmodernizowana i dostosowywana do pracy w warunkach Morza Bałtyckiego w 2014 r.

Platformy eksploatacyjne
Petrobaltic-MW-s.jpg

"Petrobaltic"

Zbudowana jako platforma wiertnicza, przez wiele lat służyła do prowadzenia wierceń i rekonstrukcji odwiertów. W 2019 r. zakończyła się jej przebudowa na platformę eksploatacyjną. W trakcie gruntownej modernizacji na platformie zamontowano system separacji ropy naftowej, system sprężania i eksportu gazu, system zatłaczania wody do złoża, system energetyczny oraz moduł mieszkalny. Obecnie platforma stanowi nowoczesne, ekologiczne i wydajne Centrum Produkcyjne na złożu B8.

Baltic Beta-BB_WOJ8023-2-s.jpg

"Baltic Beta"

Zbudowana jako platforma wiertnicza typu jack-up (samopodnośna), przebudowana na platformę wydobywczą, obecnie pracuje jako centrum wydobywcze na złożu B3. Na Baltic Becie znajdują się wyloty odwiertów wyprowadzonych na powierzchnię i linii przesyłowych z pozostałych odwiertów oraz główne systemy technologiczne: separacji płynów złożowych, sprężania i przesyłu gazu, obróbki i zatłaczania wody morskiej, oczyszczania odseparowanej wody złożowej wydobywanej wraz z ropą i ponownie zatłaczanej do złoża oraz system energetyczny zasilający Baltic Betę i PG-1.

PG-1-IMG_0284-s.jpg

Stacjonarna platforma PG-1

Na platformie znajdują się głowice trzech odwiertów eksploatacyjnych i dwóch zawadniających. Sterowanie pracą PG-1 odbywa się za pomocą łączy bezprzewodowych z pokładu platformy Baltic Beta odległej o blisko 4 km.
Wydobywana na platformie PG-1 ropa naftowa jest przesyłana elastycznym rurociągiem na platformę Baltic Beta. Równocześnie drugim rurociągiem z Baltic Bety tłoczona jest do odwiertów zatłaczających odpowiednio przygotowana woda złożowa.

Holowniki i statki wielozadaniowe
Statek Bazalt

"Bazalt"

Holownik typu AHTS. Jego główne zadania to holowanie platform i innych jednostek, transport ładunków dla zabezpieczania działalności platform wiertniczych i wydobywczych, dyżury ratownicze przy platformach, transfer personelu specjalistycznego oraz przemysłowego na potrzeby platform oraz realizowanych operacji morskich, ochrona środowiska.

Sylur-2-DSC_0113-s.jpg

"Sylur"

Statek typu PSV (statek zaopatrzenia platform). Wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania, umożliwiający bezpieczne podejście i utrzymanie pozycji w trakcie przeładunków na platformy oraz innych operacji morskich, przystosowany do prowadzenia prac geotechnicznych (w tym wierceń w dnie morskim), układania rurociągów podwodnych oraz obsługi głębokich nurkowań saturowanych.

Statki dozorowe, pogotowia ratowniczego
Kambr-DJI_0264-s.jpg

"Kambr"

Mały holownik zaopatrzeniowy do obsługi platform. Jego główne funkcje operacyjne to dyżury ratownicze przy platformach, transport paliwa i towarów na potrzeby platform, transfer personelu specjalistycznego oraz przemysłowego na potrzeby platform lub realizowanych operacji morskich oraz ochrona środowiska morskiego.

Statek Aphrodite

"Aphrodite I"

Podstawowe funkcje operacyjne statku to transfer personelu specjalistycznego oraz przemysłowego, dyżury ratowniczy przy platformach, ochrona środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ropą.

Statek Icarus III

Zbiornikowiec "Icarus III"

Zbiornikowiec o nośności 32 300 DWT. Jego głównym zadaniem jest odbiór, magazynowanie, transport oraz wyładunek ropy z platformy na złożu B3.

 

Baza lądowa

Baza lądowa z nabrzeżem przeładunkowym

Na terenie bazy znajduje się nabrzeże eksploatacyjne typu ciężkiego (5 T/m kw.) o długości ok. 200 mb, wyposażone w podwójne pachoły 50T, przyłącza elektryczne, telefoniczne, wody słodkiej, sprężonego powietrza.