21 października br. Grupa LOTOS otrzymała tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie“ w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu, w konkursie zorganizowanym przez miesięcznik Home & Market.
21 października br. Grupa LOTOS otrzymała tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie“ w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu, w konkursie zorganizowanym przez miesięcznik Home & Market.
Uroczystość ogłoszenia i przyznania tytułów „Najlepszego Partnera w Biznesie“ odbyła się w czwartkowy wieczór, w warszawskiej Willi Foksal, a w imieniu Grupy LOTOS statuetkę odebrała Jowita Twardowska, dyrektor ds. komunikacji, administracji i CSR.
Tytuły „Najlepszego Partnera w Biznesie“, poza wspomnianym CSR, zostały przyznane także w innych kategoriach: partner roku, rynek paliwowy, instytucja wspierająca biznes, rynek energetyczny, bankowość dla firm, usługi informatyczne, ubezpieczenia, usługi teleinformatyczne dla MSP, uczelnia ekonomiczna, usługi telekomunikacyjne, leasing, transport towarowy oraz transport pasażerski.
- Nagroda ma dla nas szczególne znaczenie. To oznacza, że Grupa LOTOS jest postrzegana przez swoje otoczenie biznesowe jako firma odpowiedzialna, rzetelna i wiarygodna. To atuty trudne do przecenienia. Mamy świadomość, że na takie wyróżnienie pracuje się konsekwencją i determinacją w sięganiu po najlepsze wzorce i dobre praktyki w zarządzaniu oragnizacją – powiedziała Jowita Twardowska.
Ostatnie lata dowiodły, że kwestie społecznej odpowiedzialności w działalności przedsiębiorstwa stały się jednym z najistotniejszych elementów współczesnego biznesu. W przypadku Grupy LOTOS przekonanie o wartości CSR znajduje swoje odzwierciedlenie w jakości relacji z partnerami i klientami, w standardach współpracy z lokalnymi społecznościami i w warunkach stwarzanych pracownikom. Bez długoletniego budowania kultury zarządzania firmą opartej na wartościach wypływających ze społecznej odpowiedzialności, nie byłoby możliwe pomyślne przeprowadzenie wielu kluczowych projektów rozwojowych Grupy Kapitałowej LOTOS, z Programem 10+ na czele.
Bycie odpowiedzialnym w biznesie to przede wszystkich odpowiednie traktowanie ludzi i powierzonych zasobów – gospodarczych i naturalnych. To myślenie o konsekwencjach działań dla przyszłych pokoleń. Aspekt zrównoważonego rozwoju wciąż bywa niedoceniany, ale w przypadku koncernu naftowego to fundament społecznej, środowiskowej i biznesowej strategii. W decyzje inwestycyjne i prospołeczne Grupy wpisane jest poszanowanie dla jakości środowiska oraz kapitału intelektualnego. W szczególny sposób troszczymy się o dobro społeczności, w których funkcjonujemy. Czynimy to zgodnie z naszymi kompetencjami – najlepszy przykład stanowi wieloletni autorski program "LOTOS - Bezpieczna droga do szkoły" ukierunkowany na podniesienie poziomu bezpieczeństwa dzieci, najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Wszystkie te aspekty funkcjonowania firmy są dla LOTOSU równie ważne. Potwierdzeniem tego jest ostatni raport roczny spółki w pełni integrujący obszar biznesowy i społeczny działalności.
Grupa LOTOS w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu wspiera przedsięwzięcia, których ideą jest odpowiadanie na istotne potrzeby społeczne najbliższego otoczenia spółki, w tym także inicjatywy mające na celu wyrównywanie szans dzieci i młodzieży. Spółka realizuje projekt edukacyjny z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ekologii oraz prowadzi inne programy społeczno-sportowe
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl
