
LOTOS Oil już od kilku lat dostarcza specjalistyczne środki smarne na platformy wiertnicze, pracujące na Morzu Kaspijskim. Te same środki znalazły też zastosowanie w urządzeniach wykonujących odwierty gazowe na Ukrainie. Od kilku miesięcy technolodzy i handlowcy LOTOS Oil z uwagą obserwują również rozwój wierceń związanych z poszukiwaniem gazu łupkowego w Polsce.
LOTOS Oil już od kilku lat dostarcza specjalistyczne środki smarne na platformy wiertnicze, pracujące na Morzu Kaspijskim. Te same środki znalazły też zastosowanie w urządzeniach wykonujących odwierty gazowe na Ukrainie. Od kilku miesięcy technolodzy i handlowcy LOTOS Oil z uwagą obserwują również rozwój wierceń związanych z poszukiwaniem gazu łupkowego w Polsce.
– To potencjalnie olbrzymi i lukratywny rynek. Przecież mówimy tu o setkach, ba tysiącach odwiertów, które trzeba wykonać w całym kraju zarówno na etapie badań, jak i potem eksploatacji złóż – podkreśla Jacek Neska, prezes LOTOS Oil. – A nasza spółka dysponuje sprawdzoną technologią wytwarzania doskonałej, jakości smarów.
Historia smarów przemysłowych do wierceń zaczyna się w końcu lat 90-tych w Śląskich Zakładach Rafineryjnych (obecnie LOTOS Czechowice), gdzie opracowano nowoczesny jak na tamte czasy i jeden z najlepszych na rynku do dziś smar do wierceń w ekstremalnych warunkach. LOTOS Oil dostosowała technologię do aktualnych wymagań i wprowadziła ten produkt do swojej oferty.
TYTALIT PM to kompleksowy smar litowy z dużą ilością wysokojakościowych dodatków. Pracujący jako suchy środek smarny do 600⁰C, bardzo odporny na obciążenia.
– Testowany był w firmy produkujące specjalistyczny sprzęt dla górnictwa. Zarówno w pracach nad, jak i pod ziemią, na różnego rodzaju wiertniach i podłożach. Wyniki były bardzo dobre – zapewnia Tomasz Szczotka, technolog z Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego LOTOS Oil.
Dwa kolejne produktu do zastosowań w poszukiwaniach nafty i gazu to kompleksowy smar glinowy ROTAR, oraz smar wapniowy PWR m.in. zapobiegający zatarciu połączeń gwintowych głównie rur płuczkowych.
– Analizujemy wszystkie możliwe zastosowania, staramy się też przewidzieć potrzeby i wymagania, jakie pojawią się przy wierceniach gazu łupkowego. Uważam, że nie ma takich wyzwań technologicznych, z którymi nie moglibyśmy sobie poradzić. Jesteśmy też w stałym kontakcie z przedstawicielami firm prowadzących wiercenia – podkreśla Rafał Mirek, koordynator w Biurze Rozwoju i Serwisu Olejowego LOTOS Oil.
LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS i zajmuje się produkcją oraz dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych LOTOS. Drugą marka olejową kierowaną do użytkowników profesjonalnych jest rodzina olejów TURDUS. Spółka oferuje też gamę ultranowoczesnych olejów silnikowych LOTOS QUAZAR.
Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania, Jakością, ISO 9001: 2000. LOTOS Oil, posiada też certyfikat systemu zarządzania, zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110. W 2008 r. spółka podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z firmą LUBRIZOL, w dziedzinie technologii dodatków smarnych.
LOTOS Oil jest członkiem Association Technique de L'Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie to zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie. Spółka bierze również udział w pracach ELGI: European Lubricating Grease Institute.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl