logo

Pierwszy pełny sezon wspólnych startów Kajetana Kajetanowicza z Maciejem Szczepaniakiem w kategorii WRC 2 zakończył się zdobyciem II miejsca.

Sport

Pięć podiów i jedna wygrana na siedem rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019. Ponad 1840 kilometrów walki na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 ukończyli na podium. 28 dni rywalizacji w rajdówce, blisko 40 dni testowych. Łącznie prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund.

- To był piękny, ale i bardzo trudny sezon. Sny się spełniają już po raz kolejny, ale to jest wynik ciężkiej pracy. Mimo wielu przeciwności ten sezon przebiegł po naszej myśli. Ścigaliśmy się w miejscach, które odwiedzaliśmy po raz pierwszy, nie znając tras, ani nie wiedząc, co może nas czekać. Mimo to dziś wiem, że było warto! Chciałbym podziękować mojej rodzinie, zespołowi, kibicom i partnerom za wsparcie i aktywny udział wraz ze mną w spełnieniu tego marzenia! To było niesamowite przeżycie. Przesyłam jednocześnie słowa wsparcia poszkodowanym w pożarach w Australii. Mam nadzieje, ze walka z żywiołem szybko dobiegnie końca. – powiedział Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) została zmuszona do odwołania Rajdu Australii, ze względu na żywioł panujący obecnie na kontynencie. Od wielu dni trwa tam walka z pożarami, co zagraża bezpieczeństwu załóg.

Sezon Kajetanowicza i Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli naszego duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską wyspę Sardynia. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.

Po krótkiej przerwie w kalendarzu nasz duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!

Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Dla Ustroniana był to pierwszy start w tej imprezie. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

Warto przypomnieć, że podobny sukces osiągnął z Grupą LOTOS Robert Kubica z Maćkiem Baranem w 2013 r. zdobywając Mistrzostwo Świata w kategorii WRC2 oraz Michał Kościuszko w 2011 zdobywając II Wicemistrzostwo w kategorii PWRC.

Nieoficjalna klasyfikacja FIA WRC 2

  1. Pierre-Louis LOUBET
  2. Kajetan KAJETANOWICZ
  3. Benito GUERRA
  4. Nikolay GRYAZIN
  5. Fabio ANDOLFI
  6. Ole Christian VEIBY
  7. Marco BULACIA
  8. Takamoto KATSUTA
  9. Henning SOLBERG
  10. Emil LINDHOLM

 ***

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć blisko 500 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Zajmuje też pozycję drugiego przewoźnika kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Udostępnij