Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

logo

Samolot AN-124 z około 105 tys. kombinezonów i 210 tys. przyłbic na pokładzie wylądował 11 maja br. o godz. 17.30 na lotnisku Wrocław-Strachowice. To kolejny transport środków niezbędnych do walki z COVID-19 zakupionych przez Grupę LOTOS w Chinach na zlecenie polskiego rządu. Operację zorganizowano w ramach programu SALIS.

CSR

To już trzeci transport środków ochrony indywidualnej zakupionych przez Grupę LOTOS na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W całe przedsięwzięcie zaangażowanych jest szereg podmiotów. To nie tylko Ministerstwo Aktywów Państwowych. Wsparcie logistyczne zapewniła Agencja Rozwoju Przemysłu. Sprzęt w znakomitej większość trafi do składnicy w Lublińcu. Za odbiór i przekazanie go do magazynów odpowiedzialna jest Agencji Rezerw Materiałowych współpracująca w tym zakresie z Pocztą Polską. Finalnie środki będą dystrybuowane do szpitali w całej Polsce zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia.

W całym procesie aktywnie uczestniczyło również Ministerstwo Obrony Narodowej oraz Polskie Siły Zbrojne. A to ze względu na fakt, że operację przeprowadzono w ramach programu SALIS (Strategic Airlift International Solution), którego członkami, oprócz Polski, są Belgia, Czechy, Francja, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Słowenia i Węgry. Umożliwia on wykorzystanie transportu do realizacji operacji NATO i Unii Europejskiej, a także do zabezpieczenia kluczowych potrzeb państw. To trzecia misja samolotu AN-124 na rzecz Polski. Jeszcze dziś, po zakończeniu wyładunku, maszyna odleci do Lipska w Niemczech.

LOTOS od początku pandemii włącza się we wsparcie polskich służb medycznych i mundurowych walczących z COVID-19. Spółka przekazała w sumie na ten cel ponad 7,5 mln zł. Środki te trafiły m.in. do szpitali zakaźnych w całej Polsce. Koncern z Gdańska umożliwił też darmowe tankowanie żołnierzom pomorskiej brygady Wojsk Obrony Terytorialnej. W maju wystartowała kampania „Każdy czeka na swoje NAJ”, w której spółka zachęca kierowców tankujących na stacjach LOTOS do przekazywania swoich punktów z programu Navigator na badania związane z leczeniem koronawirusa. O wszystkich akcjach przeczytać można na www.lotos.pl.

***

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć ponad 500 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Zajmuje też pozycję drugiego przewoźnika kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Dział Komunikacji Zewnętrznej, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 72 29, 58 308 70 44, e-mail: media@grupalotos.pl

Kolejny transport sprzętu zakupionego przez LOTOS dotarł do Polski