Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania witryn Grupy LOTOS S.A. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Zobacz Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak można zarządzać plikami cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Close

logo

Od maja sklepy na stacjach sieci paliw LOTOS są znowu otwarte. We wszystkich lokalizacjach dostępna jest oferta gastronomiczna Cafe Punkt. Przywrócono także sprzedaż kanapek z oferty Subway. Każdorazowo produkty przygotowywane są w opcji na wynos. Priorytetem nadal pozostaje zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom.

Działalność handlowa

Sieć stacji paliw LOTOSU obejmuje 505 obiektów. Natychmiast po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemicznego spółka LOTOS Paliwa podjęła działania zmierzające do zapewnienia ciągłości funkcjonowania wszystkich stacji. Szczególne środki bezpieczeństwa wprowadzono również w obszarze gastronomii. Pracownicy przekazują produkty na ladzie wydawczej, aby uniknąć kontaktu. Co godzinę odkażane są wszystkie powierzchnie, takie jak klamki, czytniki kart kredytowych, lada, dystrybutor napojów, kostkarka, pojemniki na śmieci czy stół roboczy. Na bieżąco dezynfekowany jest również m.in. cały kącik kawowy wraz z ekspresem. Natomiast w nocy dezynfekcji podlega cała część gastronomiczna (zamontowano w niej również dodatkowe przegrody z pleksi).

Przy kasach dostępy jest płyn dezynfekujący do dyspozycji klientów. Zamawiając gorący napój, klient otrzymuje od sprzedawcy kubek oraz zapakowany zestaw składający się z wieczka, mieszadełka, saszetki cukru i serwetki. Na stacjach LOTOSU działa również 36 restauracji Subway. Ponad jedna trzecia z nich znajduje się przy autostradach i drogach ekspresowych, którymi codziennie przejeżdżają tysiące kierowców. Kanapki amerykańskiej sieci zamawiać można w godzinach 6:00-24:00.

Pracownicy stacji LOTOS dbają o zachowanie najwyższych standardów. Zarówno produkty Cafe Punkt, jak i Subway dostępne są tylko w opcji na wynos. Wszystko po to, by klienci mogli czuć się bezpiecznie.

Bezpieczne stacje LOTOSUNasze działania dla Waszego bezpieczeństwa

Pracownicy maja zasłonięte twarze lub pracują w maskach. Każdy poddawany jest obowiązkowemu pomiarowi temperatury ciała. Każdego wyposażono też w niezbędne środki zabezpieczające. Częstotliwość dezynfekcji zwiększono nie tylko w części gastronomicznej, ale również w strefie tankowania oraz na terenie sklepu. W tym ostatnim, zgodnie z wymogami rozporządzeń Ministra Zdrowia, wprowadzono ograniczenia co do liczby klientów. Wydzielono bezpieczne strefy i odpowiednie odległości między osobami oczekującymi w kolejce. Skrócono też czas obsługi przy kasie.

Stacje paliw to ważny element funkcjonowania państwa. Dlatego stopniowo zmieniamy system ich pracy zachowując wszelkie względy ostrożności. Naszymi decyzjami wpisujemy się w drugi etap konsekwentnego otwierania gospodarki przez polskie władze. Bezpieczeństwo na stacjach paliw od początku było dla nas jednym z priorytetów. Nie udałoby się tego dokonać, gdyby nie nasi pracownicy. Dziękuję im za ich zaangażowanie – mówi Paweł Jan Majewski, prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Na stacjach wprowadzono też specjalny system pracy, w którym wyeliminowano rotowanie się załogi. Pracowników podzielono na stałe brygady i zespoły, które nie mają ze sobą styczności.  Pomiędzy zmianami następuje krótka, 20-minutowa przerwa, pozwalająca na dezynfekcję na stacji i przejęcie obiektu przez kolejny zespół. Dzięki podjętym odpowiednio wcześnie procedurom udało się utrzymać na stacjach pełne zatrudnienie.

Dzięki wprowadzeniu przez LOTOS Paliwa środków zapobiegawczych, udało nam się przez ten cały trudny okres uniknąć rozprzestrzeniania koronawirusa wśród pracowników stacji. Z satysfakcją możemy więc powiedzieć, że w tej walce do tej pory odnieśliśmy sukces. Otwarcie naszych sklepów nie oznacza, że rezygnujemy z przyjętych zasad. Jesteśmy przekonani, że dalsze, rygorystyczne ich przestrzeganie zapewni nam wszystkim odpowiednie bezpieczeństwo – mówi Wojciech Weiss, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Pełna lista stacji sieci LOTOS znajduje się na stronie: http://www.lotos.pl/25/dla_kierowcy/stacje_lotos.

***

Spółka LOTOS Paliwa posiada obecnie 505 obiektów w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. O popularności marki świadczą deklaracje kierowców, z których co piąty wybiera LOTOS na miejsce tankowania pojazdu. LOTOS jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Pasażerów). W sieci koncernu działa obecnie 21 obiektów tego typu. Korzystają z nich kierowcy podróżujący autostradami A1, A2, A4, A6 oraz drogami ekspresowymi S3 czy S7.

***

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Zajmuje też pozycję drugiego przewoźnika kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Dział Komunikacji Zewnętrznej, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 72 29, 58 308 70 44, e-mail: media@grupalotos.pl

Udostępnij